شناسهٔ خبر: 67542716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس دانشگاه علامه خبر داد

حمایت از دانش‌آموختگان برای راه‌اندازی واحد‌های فناورانه

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: از دانش‌آموختگان برای راه‌اندازی واحد‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالله معتمدی با اعلام حمایت از دانش‌آموختگان برای راه‌اندازی واحد‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگر بتوانید یک ایده خلاقانه، متناسب یا تخصص خود را مطرح کنید، آن ایده را پرورش دهید و از آن دفاع کنید، ما به شما دفتر می‌دهیم، حمایت مالی می‌کنیم و امکان راه‌اندازی کسب و کار را برای شما فراهم می‌کنیم.

آیین دانش‌آموختگی بیش از دو هزار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه، مهدی واحدی معاون دانشجویی، محمدعلی اسلامی معاون فرهنگی و اجتماعی، زهره قربانی مادوانی مدیر اجتماعی دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان، از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

معتمدی در این آیین ضمن تبریک به دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها، گفت: حضور شما در این محفل که دانش‌آموختگی خود را جشن می‌گیرید بسیار ارزشمند است. این آیین، آیین فرهیختگی، رشدیافتگی و قیمتی‌تر شدن شما است. به کشور، دانشگاه علامه‌طباطبائی و خانواده‌ها، به خاطر حضور شما تبریک عرض می‌کنم.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: ما ملت بزرگ، کهن و ریشه‌داری هستیم و میراث بزرگی به نام ایران را به ارث برده‌ایم که ریشه در تاریخ دارد. آثار، اندیشمندان و دانشمندان این مملکت، خدمات بزرگی را به بشریت ارائه کرده‌اند و این برای ما مایه مباهات است. ما وظیفه داریم میراث خودمان را غنی‌تر کنیم، همانطور که دیگران این میراث را برای ما آماده کردند. فیلسوفان، اندیشمندان، ادیبان، حکیمان، شاعران و بزرگانی مانند فارابی و بوعلی سینا، فرزندان افتخارآفرین این سرزمین هستند و امیدوارم شما نیز در همان مسیر بتوانید باعث افتخار این مملکت شوید.

وی بیان کرد: ایران هویت ما است و ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم. باید ارزش‌های فرهنگی خود را بشناسیم و بدانیم از کجا آمده‌ایم و چه پیشینه‌ای داریم تا بتوانیم این پیشینه را غنی‌تر و تحویل آیندگان دهیم. کسانی که با این روش زندگی می‌کنند، کریم خواهد شد و کسی که کریم باشد، تن به زشتی نمی‌دهد. ما ریشه در کرامت داریم و بزرگان و اندیشمندان بسیاری که فخر بشریت هستند، از این مملکت تقدیم بشریت شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم اقتدار و عظمت خود را همچنان حفظ کنیم باید اهل تلاش و کار باشیم. به یُمن مجاهدت شهدا این مملکت در اوج اقتدار و عظمت به پیش می‌رود. امروز ما نسبت به قبل از انقلاب، اقتدار و عظمتی را در کشور شاهد هستیم که بی‌بدیل است. ممکن است با ضعف‌ها و مشکلاتی مواجه باشیم، اما آنچه در دست داریم بسیار خوب است.

معتمدی خطاب به دانش‌آموختگان گفت: شما، سرمایه ملی کشور هستید. هزاران کارشناس و متخصص در ایران تربیت شده‌اند. عظمتی که امروز داریم به برکت وجود شما به عنوان سرمایه‌های این سرزمین است؛ بنابراین باید قدر خود را بدانید و تلاش‌گر باشید.

وی اعلام کرد: ما به شما دانش‌آموختگان دانشگاه علامه‌طباطبائی این امکان را می‌دهیم که با حمایت دانشگاه و با ذهن خلاق خود، بتوانید واحد‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کنید. اگر بتوانید یک ایده خلاقانه، متناسب یا تخصص خود را مطرح کنید، آن ایده را پرورش دهید و از آن دفاع کنید، ما به شما دفتر می‌دهیم، حمایت مالی می‌کنیم و امکان راه‌اندازی کسب و کار را برای شما فراهم می‌کنیم. شما می‌توانید با ارائه ایده، از حمایت معاونت ریاست جمهوری، وزارت علوم و دانشگاه بهره‌مند شوید.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه شما همیشه باعث افتخار ما هستید، گفت: این دانشگاه امروز به عنوان بزرگترین دانشگاه تخصصی در غرب آسیا، منشآ تحول و خدمات بزرگی بوده است. هزاران متخصص و صد هزار دانش‌آموخته این دانشگاه، ظرفیت بزرگی است. حمایت خانواده‌ها از دانشگاه نیز کمک می‌کند تا کاستی‌های دانشگاه بر طرف شود.

نظر شما