شناسهٔ خبر: 67542710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی: تداوم جنگ علیه غزه «بی‌فایده‌» است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر حوزه نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی از برآورد دستگاه‌های امنیتی این رژیم مبنی بر بی‌فایده بودن جنگ غزه و ضرورت توافق با حماس پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ ژورنال»، «عوفر شلح» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی و تحلیلگر موسسه مطالعاتی امنیتی این رژیم اعلام کرد: ادامه جنگ در غزه هزینه زیادی دارد و اکنون وقت توافق است.

وی، بی‌فایده بودن ادامه جنگ در غزه را برآورد دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر اعلام کرد و گفت: زمان برای اسرای اسرائیلی رو به اتمام است و باتوجه به نگرانی از گسترش جنگ به لبنان، کلیه دستگاه های امنیتی از جمله موساد(سازمان جاسوسی خارجی)، شاباک(سازمان امنیت داخلی) و ارتش، به کابینه برای امضای توافق آتش بس فشار می آورند.

این تحلیلگر حوزه نظامی رژیم اشغالگر با اشاره به رای دادگاه بین المللی لاهه علیه این رژیم، گفت: اسرائیل به طور فزاینده ای در جهان منزوی شده و هدف چالش های حقوقی بین‌المللی قرار گرفته است.

دور اول مذاکرات رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای مبادله اسرای طرفین، اخیرا در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که رئیس سازمان جاسوسی خارجی این رژیم، موسوم به «موساد» که برای مذاکره با گروه حماس به قطر رفته بود، پس از پایان مذاکره برای گزارش به مقامات، از دوحه به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که پس از نشست دوحه توافق شد که هیأت های مذاکره کننده، هفته آینده مذاکرات را ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما