شناسهٔ خبر: 67542564 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رشد عرضه وارداتی های معین خودرو ادامه دارد

تحویل روزانه بیش از صد دستگاه تویوتا وارداتی

عصر خودرو- شرکت معین خودرو، واردکننده ۴ مدل تویوتا لوین و کرولا ۱۲۰۰ و لوین و کرولا هایبریدی طی هفته گذشته آمار روزانه تحویل خودروهای وارداتی در سه مرکز تخصصی در غرب تهران را به بیش از صد دستگاه در روز رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، معین خودرو از ابتدای آزادسازی واردات خودرو تاکنون همواره در صدر آمار واردات خودرو به کشور قرار داشته و در سال 1403 با اختلاف قابل توجه پرتیراژترین واردکنند خودرو به کشور لقب گرفته است. این شرکت از همان ابتدا با رشد امار واردات و نیاز به راه اندازی مراکز جدید برای انبارش و PDI خودروها جهت تحویل به مشتریان، سریعا مرکز دوم تحویل را راه اندازی کرد و مدتی قبل نیز سومین مرکز تحویل خودروهای این شرکت راه اندازی شد.

با افزایش آمار ورود خودروهای وارداتی برند تویوتا شرکت معین خودرو، مذاکرات این شرکت با پلیس راهور منجر به افزایش آمار شماره گذاری روزانه شد و سرعت PDI خودروها قبل از تحویل تا حدی در این سه مرکز افزایش پیدا کرد که این شرکت روزانه در حال تحویل بیش از 100 دستگاه خودرو وارداتی است. این آمار آن هم بعد از حدود 6 سال توقف واردات خودرو به کشور، دستاورد قابل توجهی برای معین خودرو به حساب می آید. این شرکت در سال 1403 پس از رفع موانع واردات خودرو به کشور در زمینه تخصیص ارز بخصوص برای خودروهای بنزینی به سرعت روند را از سر گرفت به گونه ای که اکنون ده ها خودرو در مراکز معین خودرو به چشم می خورد که مالکان آن ها با وجود گذشت چند هفته از موعد تحویل هنوز مراجعه نکرده اند و به دلیل ورود هفتگی و روزانه محموله جدید خودروها از گمرک به این سه مرکز، در بازدید 13 تیرماه از روند تحویل خودروهای وارداتی این شرکت متوجه شدیم که انبارش محموله های جدید با سختی هایی در این زمینه مواجه است.

معین خودرو در همین راستا اقدام به آماده سازی مرکز جدید خدمات پس از فروش و تحویل خودروها در شرق تهران کرده است که این مرکز به عنوان چهارمین پایگاه فعالیت معین خودرو به زودی راه اندازی خواهد شد.

همچنین شرکت معین خودرو طی ماه های اخیر اقدام به توسعه شبکه نمایندگانش در سراسر ایران کرده است و تا کنون شهر های مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، مازندران و گرگان نیز به خانواده این شرکت افزوده شده اند و این شرکت در حال توسعه شبکه نمایندگان در دیگر استان ها است. همچنین لازم به ذکر است که پیش از این شهرهای، شرکت معین خودرو بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت moinkhodro.com 8 نمایندگی رسمی در سراسر کشور شامل استان های سمنان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، قزوین و تهران را نیز راه اندازی کرده بود.

مرکز اصلی معین خودرو در کیلومتر 11 جاده مخصوص واقع شده که شامل تعمیرگاه و تجهیزات PDI و آماده سازی خودروها برای تحویل می شود. مرکز دوم این شرکت با ظرفیتی به مراتب بیشتر چند کیلومتر جلوتر در همان جاده مخصوص به تجهیزات بررسی فنی و ظاهری خودروها و همچنین کارواش پیش از تحویل به مشتریان مجهز شده است و در میانه خرداد ماه نیز مرکز سوم واقع در کیلومتر 10 جاده فتح برای تحویل بیشتر و سریعتر خودروهای وارداتی معین خودرو راه اندازی شده است.

کرولا و لوین هیبرید

کرولا هیبرید مجهز به یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. در مجموع این دو موتور می توانند 138 اسب بخار توان و 211 نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

کرولا و لوین 1200

این خودرو قابلیت عرضه با پیشرانه های 1.2 لیتری تا 2 لیتری در بازارهای مختلف جهانی را دارد اما بهینه ترین نسخه آن مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری سری 8NR تویوتا است که در تویوتا آئوریس و CH-R نیز مورد استفاده قرار گرفته است و حداکثر توان این پیشرانه 1197 سی سی توربو به 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 185 نیوتون متر می رسد. سیستم انتقال قدرت در نمونه وارداتی معین خودرو ایرانیان از نوع CVT با قابلیت تعویض مصنوعی 10 سرعته است که در مجموع می تواند شتاب صفر تا صد این سدان حدودا 1.3 تُنی را به حدود 10 ثانیه برساند و البته مصرف سوخت ترکیبی 5.88 لیتر در 100 کیلومتر را رقم بزند که در ترکیب با ظرفیت مخزن سوخت 50 لیتری، امکان پیمایش متوسط 850 کیلومتری را فراهم می کند.

نسخه وارداتی تویوتا کرولا معین خودرو نه فول ترین مدل است و نه مانند دیگر خودروهای وارداتی از امکانات پایه صرفا بهره می برد بلکه این نسخه به نوعی ترکیبی از دو گزینه فول آپشن و کم آپشن است چرا که دو آپشن ساده و مورد پسند ایرانیان نظیر سیستم تعویه اتوماتیک و تنظیم برقی صندلی یا گرم کن و... را ندارد اما در عوض مجموعه کامل کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای و حتی کیسه هوای زانویی دارد و رادار آن امکان استفاده از سیستم حرکت خودکار خودرو بین خطوط و همچنین کروز کنترل فعال را محیا می کند. یک نمایشگر 8 اینچی در میانه داشبورد به صورت پاپآپ قرار دارد و یک نمایشگر 4.2 اینچی در سمت راست نمایشگر های پشت فرمان آپشن های مختلف فنی خودرو را به نمایش درمی آورد که از آن جمله علاوه بر موارد مطرح شده می توان به سیستم کنترل فشار باد تایرها اشاره کرد. از دیگر امکانات قابل توجه این خودرو میتوان به تهویه دیجیتال دستی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، حالت اسپرت گیربکس، کنترل الکترونیکی پایداری و استارت بدون کلید نیز اشاره کرد.

کرولا وارداتی گشتاوری مشابه آخرین نسخه وارداتی با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی تولید می کند اما قدرت آن روی کاغذ 27 اسب بخار کمتر است و گیربکس آن نیز به جای نسخه 4 سرعته اتوماتیک از نوع CVT است که در نتیجه مصرف ترکیبی این خودرو را 2 لیتر از مدل قبلی وارداتی کمتر کرده است. همچنین بهره گیری از رادار های کمک راننده سطح 2 و همچنین تعداد کامل مجموعه کیسه های هوا ، آن را در این بخش از نسخه قبلی برتر میکند و اصلاحات پلتفرم و طراحی این خودرو موجب افزایش فضا برای سرنشینان شده است. سیستم تعلیق این مدل در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب مولتی لینک است و به طور کلی، با توجه به 4 سیلندر بودن پیشرانه نگرانی از بابت حجم آن وجود ندارد چرا که عمده خودروهای جدید ژاپنی در کلاس شهری از پیشرانه مشابه نیرو می گیرند و این تغییر طبیعت خودروهای کلاس C در کل خودروسازان جهان است که البته مطالبه گری مشتریان بازار ایران برای پیشرانه‌های قوی تر را نیز نمی توان نادیده گرفت.

نظر شما