شناسهٔ خبر: 67543289 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

آرین موتور با عرضه اوتلندر وارداتی، حال و هوای بازار را متحول کرد

الماس واردات خودرو به ایران

عصر خودرو- نخستین عرضه اوتلندر وارداتی توسط آرین موتور در سه تیپ متفاوت ‏M-line، L-Line و H-Line و به صورت پنج صندلی و با سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل از داغ ترین و مهمترین رویداد های واردات خودرو طی یک سال اخیر به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر سه اوتلندر عرضه شده 5 نفره تک دیفرانسیل مجهز به پیشرانه 1.5لیتری توربو با هایبرید خفیف (Mild Hybrid) است که حداکثر توان آن به 160 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 280 نیوتون متر می رسد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور به 6.7 لیتر در صد کیلومتر می رسد و انتقال قدرت به محور جلو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی 8 سرعته صورت می گیرد.

از مهمترین امکانات این کراس اوور وارداتی از برند معتبر میتسوبیشی توسط آرین موتور می توان به 6کیسه هوا، اتوهلد، هشدار برخورد از جلو FCW، هشدار خروج از خط LDWS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی HDC، دوربین 360 درجه، نوربالای خودکار، نمایشگر 10.25 اینچی، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و ... اشاره کرد.

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند نسبتا جمع‌وجور است که از لحاظ ابعادی به دسته کراس اوورهای سایز متوسط بیشتر شباهت دارد، این خودرو تاکنون در چهار نسل تولید شده که جدیدترین نسل آن محصول سال 2021 است و با کد GM و GN شناسایی می‌شود.

با توجه به شراکت میتسوبیشی با کمپانی رنو نیسان، اوتلندر جدید نیز روی پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان توسعه پیدا کرده و از این لحاظ با نیسان ایکس تریل مشابهت دارد. شرکت آرین موتور بعد از حدود شش سال وقفه نسبت به آغاز واردات محصولات میتسوبیشی اقدام کرده و مدل اوتلندر 2024 مایلد هیبرید با موتور 1.5 لیتری را برای بازار ایران در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 معرفی کرده است. البته نسخه‌های بنزینی یا پلاگین دیگری نیز از این محصول در بازارهای جهانی موجود هستند که فعلاً اثری از حضور آنها در کشورمان دیده نمی‌شود.

استایل طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر 2024 نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده و جذابیت و گیرایی بیشتری به معرض دید می‌گذارد. برخلاف نسل قبل که اصطلاحا ظاهر پیرمردی داشت و شاید جوان‌ترها سخت می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند، اما نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده که فرم تقریباً هندسی اما نه کاملاً جعبه‌ای دارد و با به خدمت گرفتن خطوط مستقیم و زوایای تندوتیز به ویژه در نمای چهره به همراه منحنی‌های ملایم، توانسته یک استایل همه‌پسند و البته مدرن را برای خود به وجود آورد.

حالت کشیده و باریک چراغ‌های دیلایت در کنار تزیینات کرومی U شکل در جلو پنجره که حالت پویا و دینامیک به نمای روبرو خودرو بخشیده است، می‌تواند سبک هنری اوریگامی ژاپنی را در شمایل این سامورایی زاده برای ما تداعی کند و قیافه زیبا و امروزی برای اوتلندر 2024 به وجود آورد. در مجموع باید گفت که نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر با یک نوع ظاهر نسبتا خوش استایل، ورزشکارانه و تا حدودی عضلانی به میدان آمده که نسبت به گذشته گیرایی بیشتری دارد و قطعاً می‌تواند از این نظر با کراس اوورهای جورواجور جدید رقابت کند.

نوع طراحی نمایشگر مالتی مدیا به علاوه پنلهای سیستم تهویه و شیفتر تعویض دنده هم در نوع خود جالب و بسیار مدرن به چشم می‌آید. بهره‌گیری از متریال باکیفیت، پلاستیک‌های پیانوبلک و کلید گردان انتخاب حالت رانندگی نیز در ارتقای سطح کیفی کابین خودرو کاملاً تاثیرگذار به نظر می‌رسد. البته در مقابل چشمان راننده و پشت غربیلک فرمان، نشانگرهای آنالوگ دورسنج و سرعت‌سنج دیده می‌شود که به نظر ما اصالت کابین را افزایش داده و می‌تواند مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان اصیل پسند باشد.

فضای کابین این خودرو برای حضور 5 نفر جای کافی در اختیار می‌گذارد و سرنشینان ردیف عقب می‌توانند با قد حدود 190 سانتیمتر نیز از حضور راحت در این بخش لذت ببرند. میزان گنجایش صندوق عقب میتسوبیشی اوتلندر بسیار بالاست، به نحوی که در صورت بالا بودن صندلی‌های ردیف سوم، هنوز هم حدود 781 لیتر ظرفیت باقی می‌ماند. اما با خواباندن این صندلی‌ها ظرفیت صندوق به رقم فوق‌العاده 1608 لیتر می‌رسد. از لحاظ امکانات نیز گفته می‌شود که میتسوبیشی اوتلندر 2024 با سطح تجهیزات مختلف به مشتریان ایرانی تحویل می‌شود.

عکس: اعظم صباغ

نظر شما