شناسهٔ خبر: 67542453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نخست‌وزیر مالزی: منتظر استقبال از پزشکیان در اولین فرصت هستم

ایسنا

نخست‌وزیر مالزی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» را به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران تبریک گفته و بیان کرد که نتیجه این انتخابات از آینده‌ای امیدبخش برای ایران خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «داتوک سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

خبرگزاری برناما گزارش داد: انور در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت که نتیجه این انتخابات نشان‌دهنده روحیه سرزنده دموکراسی ایران بوده و از آینده‌ای امیدبخش برای این کشور خبر می‌دهد.

نخست‌وزیر مالزی گفت که ایران با تمدن غنی و باستانی خود از جایگاه منحصربه‌‎فرد و برجسته‌ای در تاریخ جهان برخوردار است و ظرفیت روابط مالزی-ایران وسیع و پر از فرصت است.

او افزود: ما به تقویت سازوکارهای دوجانبه‌ و تعمیق و گسترش همکاری میان دو کشور امیدواریم.

انور همچنین گفت: ما نسبت به همکاری در مجامع بین‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد و ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(دی‌۸) متعهدیم.

به گفته او، این تعهد راسخ اهداف مشترک دو کشور را ارتقا خواهد داد و موجب همکاری گسترده‌تر در میان کشورهای جنوب جهانی خواهد شد.

نخست‌وزیر مالزی همچنین گفت که دولتش از امت اسلامی می‌خواهد متحد شوند و به نسل‌کشی ادامه‌دار فلسطینی‌ها در غزه پایان دهند.

او همچنین گفت: ما باید اطمینان بیابیم که عدالت و انسانیت، به هر طریق، احیا خواهد شد. منتظر استقبال از دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.

در پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

در این انتخابات ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر مشارکت کردند.

نظر شما