شناسهٔ خبر: 67542445 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نرم‌افزارهای مفید برای خواب راحت

برای بسیاری از ما داشتن یک خواب خوب و آرام در صدر فهرست اولویت‌ها قرار دارد و برای آن می توان از ابزاری کمک گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ برای همه ما مهم است که مدت زمان خواب مناسب داشته باشیم و در رختخواب به سختی نخوابیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به خواب بهتر کمک کند، که شامل پیروی از یک رژیم غذایی جدید، خاموش کردن تلفن خود در اوایل شب یا حذف کافئین است.

اما همان طور که در مورد بسیاری از مشکلات صدق می‌کند، برنامه‌هایی نیز به این موضوع اختصاص داده شده اند که ۷ مورد از برجسته‌ترین آن ها معرفی می‌شوند:

ShutEye

 این برنامه دارای ویژگی‌های فراوانی است که به شما کمک می‌کند در شب به خواب بروید، از جمله طیف گسترده‌ای از صدا‌ها برای ایجاد آرامش در هر محیطی که به خواب می‌روید.

همچنین داستان‌های شبانه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید، موسیقی آرامش‌بخش برای کاهش استرس، و یک ردیاب داخلی خواب که از میکروفون تلفن شما برای درک چرخه‌های خواب و حتی تعداد دفعات خروپف شما استفاده می‌کند.

اگر می‌خواهید کمی از همه چیز را امتحان کنید تا به خواب شبانه شما کمک کند، این یک گزینه همه کاره عالی است.

Bettersleep

این برنامه یک رویکرد علمی به صدا‌ها و موسیقی ارائه می‌دهد تا به شما در آرامش و خواب کمک کند.

از زنگ‌های مختلفی استفاده می‌کند که هنگام پخش، ذهن را آرام می‌کند، به خواب شما کمک می‌کند و حتی افکار به هم ریخته را خاموش می‌کند.

 هر صدا به طور خاص برای موارد استفاده مختلف بهینه شده است؛ بنابراین می‌توانید با اطمینان بدانید که هر صدایی که انتخاب کنید، به هر طریقی به آرامش شما کمک می‌کند.

این برنامه همچنین دارای ردیاب خواب، داستان خواب و موارد دیگر است.

Calm

این برنامه به دلیل ارائه برخی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس شناخته شده است؛ و مهمتر از همه، به لطف طیف گسترده‌ای از داستان ها، مراقبه‌ها و آهنگ‌های زنگ، سریعتر به خواب بروید.

Noisli

 یک برنامه ساده است که با صدا‌های مختلف به شما کمک می‌کند بخوابید، استراحت کنید یا حتی از همکاران مزاحم در دفتر جلوگیری کنید.

می‌توانید صدا‌ها را طبق تنظیمات دلخواه خود پخش کنید و همچنین یک تایمر برای زمانی که صدا‌ها شروع به محو شدن و توقف پخش کنند تنظیم کنید.

به‌علاوه، می‌توانید صدا‌ها را برای گوش دادن به آن ها به صورت آفلاین بارگیری کنید تا مجبور نباشید برای به خواب رفتن در شب به Wi-Fi یا خط تلفن خود متکی باشید.

SleepScore

 اگر می‌خواهید خواب خود را با استفاده از تلفن خود ردیابی کنید، هیچ گزینه‌ای بهتر از SleepScore وجود ندارد که توسط فناوری بسیار جالبی پشتیبانی می‌شود که از میکروفون و بلندگو‌ها برای تجزیه و تحلیل مواردی مانند حرکات شما در طول شب و الگو‌های تنفسی استفاده می‌کند تا ببیند آیا این کار را انجام داده اید یا خیر. 

صبح، نمره خواب خود را دریافت می‌کنید که از داده‌های شب قبل برای تعیین زمان، مدت زمان خواب و موارد دیگر استفاده می‌کند.

همچنین می‌توانید هر شب را با هم مقایسه کنید تا بدانید که آیا تغییرات خاصی در رژیم غذایی یا برنامه روزانه شما بر خواب شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

Sleep Score

این برنامه با داستان‌ها و مراقبه‌های خواب‌آور که بر غلبه بر بی‌خوابی و کمک به شما در به خواب رفتن سریع‌تر در شب تمرکز دارد، چرخشی جدیدی به صدا‌های خواب سنتی می‌دهد.

همچنین می‌توانید مواردی مانند موسیقی و جلوه‌های پس‌زمینه را مطابق میل خود تنظیم کنید، از راهنما‌های مدیتیشن برای آرام کردن ذهن خود در طول روز استفاده کنید، صدا‌های مورد علاقه خود را برای گوش دادن آفلاین بارگیری کنید و هر هفته از محتوای جدید لذت ببرید.

Slumber

 اگر به دنبال یک راه حل اساسی برای ردیابی خواب خود هستید، برنامه چرخه خواب را با یک ردیاب خواب بررسی کنید که می‌تواند میزان خواب شما را در طول شب تشخیص دهد و همچنین هرگونه خروپف، سرفه یا صحبت کردن در خواب را به صورت تصادفی ضبط کند. 

همه داده‌های شما در صبح تجزیه و تحلیل می‌شوند و به قطعات تقسیم می‌شوند تا به شما در درک میزان خوب خوابیدنتان کمک کنند.

همچنین با Apple Health، Google Fit و برنامه‌های آب و هوا ادغام می‌شود و به شما این ایده را می‌دهد که آیا شرایط بیرون بر خواب شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

 

نظر شما