شناسهٔ خبر: 67542329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

میثم سعیدی استاد دانشگاه و فعال صنعتی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل دولت ملی و شایسته

میثم سعیدی استاد دانشگاه و فعال صنعتی مطرح کرد؛ دکتر پزشکیان عزیز، ایران سرزمینی ثروتمند و پر استعداد است و ما می‌توانیم با همدلی و اتحاد، بهترین و شایسته‌ترین افراد متخصص و پاکدست را از میان همه گرایش‌های سیاسی شناسایی کنیم و با عزم و اراده‌ای پولادین برای حل مشکلات و گره‌های کور کشورمان تلاش کنیم. اگر دولت و کارگزاران در تمامی سطوح ملی و محلی به درستی انتخاب شوند و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی عمل کنند، ایران می‌تواند به کارگاهی بزرگ برای نوآوری و کارآفرینی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شود. ملت ما در ارزوی دولت حل مسئله است نه مسئله ساز.

صاحب‌خبر -

پیروزی شما و ملت ایران در انتخابات مبارکباد! پیروزی اخلاق و خویشتن داری صبورانه. این انتخابات که با شور و شعور مردم برگزار شد، نشان‌ دهنده مطالبات انباشت شده پیچیده، گسترده وعمیق درجامعه ایران است که سخت نیازمند توجه است.

با وجود همه دشواری‌ها و امیدها، فراز و فرود ها، این انتخابات به پایان رسید و اکنون بار سنگین امید یک ملت بر دوش شما قرار گرفته است. اراده و خواست مردم به شما تعلق گرفت و ایران، هرچند رنجور و خسته، اما امیدوارانه منتظر تحولات مثبت است. شما اکنون رئیس جمهورهمه مردم ایران هستید، نه فقط کسانی که به شما رأی دادند، بلکه آنهایی که به هر دلیلی در انتخابات حضورنیافتند وبه شما رای نداده اند  و یا آمدند و به رقیب شما رای دادند چشم امید به شما دوخته‌اند. رجاء واثق دارم که با تدبیر شما به زودی همه آنها خود را پیروز این میدان خواهند دید.

مسئولیتی خطیر و سنگین بر عهده شماست، مقدمه هر اقدامی اما توجه به پیام‌های پیدا و پنهان این انتخابات است که می‌تواند مسیر آینده ایران و ایرانیان را به سمت روشنایی رهنمون کند و عدم توجه به آن نیز می تواند مصدر فاجعه و خسارت های جبران ناپذیرشود.

برای موفقیت در این مسیر، نخستین گام ضروری برای نجات ایران، تشکیل دولتی ملی، مقتدر، کارآمد، و اثربخش است؛ دولتی که نمایانگر تمام ملت ایران باشد. دولتی که به کارشناسان و متخصصان متعهد و دلسوز متکی بوده و خود را وقف خدمت به مردم و پاسخگویی به آن‌ها بداند. دولتی که در وهله اول، صدای ایرانیان خاموش را بشنود؛ همان‌هایی که پیام خود را با عدم حضور در انتخابات‌های چند سال اخیر، از جمله این انتخابات، به وضوح ارسال کرده‌اند.

ملت ما آرزوی داشتن دولتی را دارند که بتوانند با افتخار بگویند: "ما دولت ملی داریم." دولتی که اعضای آن دانا، ماهر، کاردان، پاکدست، امانت‌دار، مخلص و مدافع حقوق  همه ملت باشند. دولتی که عدالت، آزادی و معنویت را توأمان پیگیری کند و هرگز در گرداب اختلافات بی حاصل حیدری-نعمتی گرفتار نشود. دولتی که در آن شایسته سالاری بر ارادت سالاری تفوق یابد و مردم بدون لکنت زبان نقاد حاکمیت باشند.

اکنون مردم ما در انتظار دولتی هستند که بتواند دست‌ نامرئی پرقدرت را که با وجود انواع نظارت‌ها در بدنه اجرایی کشور لانه کرده‌اند، از کار بیندازد. این نیروهای نامرئی که هیچ پاسخگویی ندارند و به صورت مخفیانه منافع باندی و شخصی خود را بر منافع ملت ترجیح می‌دهند، به بلای جان نظام حکمرانی کشور تبدیل شده‌اند. فساد آن‌ها نه تنها روان جامعه را زخمی کرده، بلکه سرمایه اجتماعی کشور را نیز به تاراج برده است. دولت شما باید بتواند این دست نامرئی را قطع کند تا نظام حکمرانی کارامد گردد. دولتی که بتواند تمام شعارها و وعده‌های جنابعالی را در سراسر کشورعملی کند. کردستان نیازمند توجه ویژه، سیستان و بلوچستان  در جستجوی عدالت، خوزستان در پی انصاف و تمامی اقوام و حاشیه‌نشینان خواهان عزت نفس هستند. دولتی که حقوق و فرصت‌های برابر را برای همه شهروندان، فارغ از قومیت، مذهب، جنسیت یا هرگونه تمایز دیگری، فراهم سازد.

دولتی فراگیر و متعادل که در آن همه گروه‌ها و اقلیت‌ها به طور عادلانه در ساختار ملی- محلی قدرت و تصمیم‌گیری حضور داشته باشند. دولتی که بر مدار قانون حرکت کند نه بر اساس تشخیص‌های فردی. دولتی که در آن اطلاعات مربوط به عملکرد دولت به طور آزادانه در دسترس عموم قرار گیرد و در آن هیچگونه سوءاستفاده از قدرت و فساد اداری به هیچ وجه تحمل نشود.

دولتی که برای زنان و دختران ما احترام قائل باشد و فقط براورنده خواسته عده ای خاص نباشد. دولتی که زنان در همه ابعاد حکمرانی دارای قدر و جایگاه باشند.

دولتی که قلب تپنده توسعه ملی باشد. دولتی تعامل گرا در داخل و خارج اعم از تعامل با مردم، حاکمیت و بازیگران جهانی معطوف به تامین منافع ملی. دولتی که فرصت‌های علمی، فناوری و اقتصادی را در داخل و خارج شناسایی کند و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، زمینه را برای شکوفایی و پیشرفت ایران در جهان گذار به تحولات دیجیتال وسبز را فراهم سازد. دولتی که در مجامع جهانی بدرخشد و قدرت و عزت ملت ایران را به رخ بکشد و منزلت بسازد.

دکتر پزشکیان عزیز، ایران سرزمینی ثروتمند و پر استعداد است و ما می‌توانیم با همدلی و اتحاد، بهترین و شایسته‌ترین افراد متخصص و پاکدست را از میان همه گرایش‌های سیاسی شناسایی کنیم و با عزم و اراده‌ای پولادین برای حل مشکلات و گره‌های کور کشورمان تلاش کنیم. اگر دولت و کارگزاران در تمامی سطوح ملی و محلی به درستی انتخاب شوند و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی عمل کنند، ایران می‌تواند به کارگاهی بزرگ برای نوآوری و کارآفرینی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شود. ملت ما در ارزوی دولت حل مسئله است نه مسئله ساز.

نظام حکمرانی ایران پیر شده است و سخت نیازمند تحولی اساسی و کادرسازی نو در همه ابعاد کلان و خرد است. البته باید از تجارب ارزشمند نسل‌های گذشته بهره برد، اما امور را به دست نسل نو و جوانان پرشور و خلاق سپرد تا با ایده‌ها و نوآوری‌های خود، ایران را گام به گام به سوی قله‌های پیشرفت و توسعه رهنمون کنند.

ملت ما تشنه حضور دولتی ملی است که جهانی فکر کند، ملی عمل کند و عزت، شرف و پیشرفت رابرایش به ارمغان بیاورد. ملت آرزوی دولتی را دارند که مصونیت را پیگیری کند نه محدود سازی و قید و بند زدن را؛ دولتی که قلبش برای ملت بتپد نه صرفا برای یک جریان خاص.

دکتر عزیز، نمی‌خواهم به همه قول‌های شما اشاره کنم، اما برای نجات ایران، دولتی ملی و شایسته تشکیل دهید. اگر چنین شود بازگشت به مردم صورت می پذیرد و مردم نیز به دولت اعتماد خواهند کرد و این یعنی زمینه سازی برای غلبه بر گسل دولت-ملت و همچنین شکل گیری معادله دو طرفه دولت و جامعه قدرتمند که آرزوی دیرینه ملت ایران است. چنین باد.

با احترام و آرزوی موفقیت

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما