نقش هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد شده در جابجایی این 10.4 میلیون مسافر هوایی چگونه بوده است ؟
![مجوزهای بی حساب و کتاب به ایرلاین های ترک و عرب](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/TbI4ZGMe52oV/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLNGZpSz_dEKY/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7.jpg)
امروز دیدم که جناب وزیر در توئیتی فرموده اند که آمار مسافران بین المللی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۶۰ درصد رشد داشته و از 1.2 میلیون سفر به 10.4 میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
نکات و سوالات جالب توجه :
اولا . میزان مسافر بین المللی حمل شده توسط شرکت های ایرانی چند درصد بوده است ؟ در دوران دولت سیزدهم چه میزان از این بازار به تصاحب ایرلاین های ترک و حاشیه جنوبی خلیج فارس درآمده و نقش همکاران جنابعالی در دادن مجوزهای بی حساب و کتاب به اجانب و سود سرشاری که از آن متمتع شده اند به چه میزان بوده است ؟
دوم . نقش هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد شده در جابجایی این 10.4 میلیون مسافر هوایی چگونه بوده است ؟ چند فروند از این صد و اندی هواپیما که با افتخار وارد نموده اید مجازند وارد حریم هوایی امارات و سایر کشورهای منطقه بشوند؟
سوم . چه میزان از این رشد ۷۶۰ درصدی نسبت به سال های قبل از دولت سیزدهم به خاطر دوران پساکرونا بوده است ؟
چهارم . چه اقدامی برای تامین سوخت شرکت های هواپیمایی ایرانی در سایر کشورها نموده و تا چه حد این موضوع در کاهش سهم شرکت های ایرانی از بازار سفرهای بین المللی تاثیر گذار بوده ؟
پنجم . چرا آخرین آمار صنعت هوایی ایران از طریق وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر می گردد ، مربوط به سال ۱۴۰۱ است ؟
نظر شما