شناسهٔ خبر: 67542198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: روضه خوانان حرمت اهل بیت(ع) را رعایت کنند

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مداحان و روضه خوانان حرمت اهل بیت(ع) را رعایت و در استنادات خود به زیارتنامه های شاخص رجوع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز شنبه در دیدار با شاعران، روضه خوانان، مرثیه سرایان و پیرغلامان هیات های مذهبی خراسان رضوی افزود: مثلا همین زیارت ناحیه مقدسه که از امام زمان(عج) روایت شده است. علاوه بر این، راوی بسیاری دیگر از اینها نیز وجود اقدس اهل بیت(ع) هستند. چه کسی بالاتر از یک امام معصوم که مرثیه یک امام معصوم دیگر را بگوید؟ به سراغ این منابع بروید، استفاده کنید و تعابیر ائمه معصوم(ع) را در روضه هایتان به کار بگیرید.

وی ادامه داد: قهرمانان روایت کربلا یا خودشان امام معصوم هستند و یا "تالی تلو" حجت خدا محسوب می شوند. تعابیر اینها «سَیِّدی وَ مَولای»، «یا حُجَّتَ الله» و «یَابنَ رَسولِ الله» بود. شما هم باید این مسائل را رعایت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که نوکری در خانه سیدالشهدا(ع) فقط یک شرط دارد و آن اخلاص است افزود: این طور نیست که نوکر امام حسین(ع) نباید برای فرد و جریان دیگری کار کند بلکه فراتر از این، نوکر هرچه دارد، باید زیر پای اباعبدالله(ع) بگذارد.

علم الهدی افزود: آن چیزی که بر ما و همه شما واجب است این است که هرگز نوکری خود به آقا را نفروشیم یعنی هیچ چیز را بر کارکردن در این دستگاه واجب تر ندانیم. نوکر نباید جیب و موقعیت و جایگاه خود را به نوکری بفروشد. اگر نوکر باشید و نوکر بمانید، وجود اقدس سیدالشهدا(ع) همه چیز زندگی شما را خودش اداره می کند.

وی ادامه داد: خدا رحمت کند مرحوم آقای رئیسی را ایشان مقید بود هرجور شده روز تاسوعا، عاشورا و ایام عزا منبر برود. پیش از ریاست جمهوری که منبری رسمی هیات ها بود اما بعد از ریاست جمهوری به خاطر تراکم کاری، قرار گذاشته بود با بعضی جلسات که حداقل برای شرکت در روضه حضور پیدا کند. من شاهدم که همیشه این طور بود. آخرش هم که دیدید سیدالشهدا(ع) چه طور او را خرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: داستان کربلا نماد قدرت نمایی است. هرکس کشته شود، لحظه از دنیا رفتنش در اوج ضعف است اما شهدای کربلا وقتی به خاک می افتادند، هرکدام مظهر قدرت بودند. این دستگاه، نماد قدرت است و همین قدرت هم تأثیر می گذارد. ما خیلی سراغ داریم افرادی که فاسق و فاجر بودند و از هیچ معصیتی پرهیز نداشتند اما پای کار سیدالشهدا(ع) آمدند و به کلی زیر و رو و مؤمن و مخلص شدند.

علم الهدی افزود: همین ماجرای عَلَم‌کشی که در تاسوعا و عاشورا به عنوان نماد جریان شهادت قمر بنی هاشم(س) برگزار می شود، خودش از اول تا آخر یک نماد است. آن تیغ، آن کبوتر، آن پنجه، همه اینها مظهر یک جریان است و سرجمع، همین مظاهر است که هزار و 400 سال روایت کربلا را زنده نگه داشته است. اینها مصداق میراث های معنوی هستند و تکریمشان جزو شعائر است.

وی ادامه داد: در روز تاسوعا و عاشورا طوری عمل کنید که مقصد نهایی عزاداری های شما ختم به حرم مطهر رضوی شود و هیات ها اصل برنامه هایشان را در حرم مطهر رضوی برگزار کنند.

نظر شما