شناسهٔ خبر: 67542159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهادت ۱۵۸ خبرنگار فلسطینی از آغاز جنگ غزه

تهران- ایرنا- جنبش حماس امروز (شنبه) تازه‌ترین آمار شهدای خبرنگار را در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، جنبش حماس امروز با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی مبنی بر به شهادت رساندن ۲ خبرنگار دیگر در مرکز نوار غزه بر لزوم اتخاذ موضع قاطع جامعه جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر در قبال این جنایت‌ها تأکید کرد.

حماس با اشاره به اینکه شمار خبرنگاران شهید از آغاز جنگ غزه تاکنون به ۱۵۸ نفر رسیده است، اعلام کرد: گروه جدیدی از خبرنگاران به کاروان شهدای جنگ نسل‌کُشی ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه، پیوست.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که «امجد جهجوح» خبرنگار فلسطینی و «وفاء ابوضبعان» همسر خبرنگارش صبح امروز شنبه در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه «رزق ابوشکیان» از خبرنگاران فلسطینی در اردوگاه النصیرات مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

در این حمله ۱۰ شهروند دیگر فلسطینی نیز شهید و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز ۲ خبرنگار فلسطینی به نام های «سعدی مدوخ» و «احمد سکر» را در نوار غزه به شهادت رسانده بودند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در سه مورد جنایت جدید، ۲۹ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۸ هزار و ۹۸ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۷ هزار و ۷۰۵ نفر دیگر مجروح شدند.

نظر شما