شناسهٔ خبر: 67541934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رقابت ۳۱ هزار داوطلب کرمانشاه در نوبت دوم کنکور سراسری

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه از رقابت ۳۱ هزار و ۷۱۲ داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، اسماعیل میرزایی قلعه امروز _ شنبه شانزدهم تیر _ در جمع با اشاره به در پیش بودن نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳، اظهار کرد: این آزمون طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۱ و ۲۲ تیر) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: درمجموع در سطح کشور ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر که ۶۳ درصد آن‌ها را زنان و ۳۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، در این مرحله از آزمون شرکت می‌کنند که نسبت به مرحله اول آزمون سراسری کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تعداد داوطلبین شرکت‌کننده از استان کرمانشاه در این آزمون را ۳۱ هزار و ۷۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۷۳۳ نفر از این افراد معادل ۶۲ درصد را زنان و یازده هزار و ۹۷۹ نفر معادل ۳۸ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

میرزایی اضافه کرد: آمار داوطلبان استان کرمانشاه نسبت به نوبت اول آزمون سراسری حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: از مجموع داوطلبین استان کرمانشاه ۴۸ درصد در گروه علوم تجربی، ۲۷ درصد در گروه علوم انسانی، ۱۳ درصد در گروه علوم ریاضی و فنی، هفت درصد در گروه زبان‌های خارجی و پنج درصد در گروه هنر قرار دارند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: آزمون گروه علوم انسانی و ریاضی و فنی صبح روز پنجشنبه، آزمون گروه هنر و زبان‌های خارجی ظهر روز پنجشنبه و آزمون گروه علوم تجربی صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه این آزمون در ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در دانشگاه رازی جمعاً ۱۲ حوزه برای برگزاری این آزمون تدارک دیده شده است.

وی از توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری از فردا (۱۷ تیر) خبر داد و افزود: داوطلبین تا روز چهارشنبه (۲۰ تیر) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت اطلاعات مندرج روی کارت با مشخصات فردی خود می‌توانند به باجه رفع نقص واقع در دانشگاه رازی مراجعه کنند.

نظر شما