شناسهٔ خبر: 67541836 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

استودیو پیشرفته صوت و تصویر وزارت علوم‌ افتتاح شد

استودیو پیشرفته صوت و تصویر وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در آخرین روزهای فعالیت دولت سیزدهم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران این وزارتخانه گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری فارس، حاضرین چنان بی‌تاب دیدن این استودیو بودند که بعضی از آنها قبل از رسیدن وزیر علوم از زیر روبانی که به دو پرچم وزارت علوم و جمهوری اسلامی نصب شده بود به داخل استودیو رفته بودند تا زودتر از موعد مقرر شاهد این دستاورد به یادماندنی دولت سیزدهم باشند.
دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور برای برگزاری مهمترین رویدادهای علمی و فرهنگی خود میزبان رؤسای دانشگاه‌ها و وزیر علوم بوده‌اند. اما این بار این وزارت علوم بود که میزبان رؤسای دانشگاه‌ها و وزیر علوم بود.

روز چهارشنبه 13 تیرماه، روز پر رفت و آمد طبقه اول وزارت علوم بود، جمعی از روسای دانشگاه‌ها، معاونان ومدیران وزارت علوم هم بودند. قرار بود استودیوی عتف افتتاح شود. همان‌جایی که در هر جمعی که دستیار وزیر علوم در مستندسازی و تجربه نگاری حضور داشت از تکه تکه شکل گرفتنش فضایی در ذهنت ترسیم می‌شد.

ندا شفیعی دستیار وزیر علوم در مستندسازی و تجربه نگاری تاکید داشت که این استودیو با استانداردهای روز صدا و سیما در راستای بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند و با هدف تبلیغ هنرمندانه دستاوردهای آموزش عالی کشور در دولت سیزدهم طراحی شده است.

شفیعی لابه‌لای تماس‌هایی که برای هماهنگی برگزاری مراسم افتتاحیه داشت، گفت: استودیو وزارت عتف شامل اتاق‌هایی همچون فرمان، صوت، تصویر و فیلم‌برداری است که می تواند در برحه های مختلف اقدامات صورت پذیرفته در وزارت عتف را مطرح کند.
حاضرین چنان بی‌تاب دیدن این استودیو بودند که بعضی از آنها قبل از رسیدن وزیر علوم از زیر روبانی که به دو پرچم وزارت علوم و جمهوری اسلامی نصب شده بود به داخل استودیو رفته بودند تا زودتر از موعد مقرر شاهد این دستاورد به یادمادنی دولت سیزدهم باشند.

من هم که قبل از این شنیده بودم که این فضا مخروبه‌ای 170 متری بوده و حالا تبدیل به  استودیو شده، چنان ذوق دیدنش را داشتم که بی‌پروا ربان قرمز رنگی که با یک گل زیبا تزئین شده بود را بالا کشیدم و از زیر ربان به داخل استودیو رفتم و با کنجکاوی به تک تک اتاق‌ها سرک کشیدم.

در بدو ورود تناژ رنگی به کار رفته بر در و دیوارها چشم‌نوازی می‌کرد، برخی از مدیران هم درباره چیدمان مبل و صندلی‌ها اظهارنظر می‌کردند، پیشنهاد میکروفون با لوگوی وزارت علوم را هم علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به خانم شفیعی داد.
حالا خطیبی معاون مالی وزارت علوم هم رسیده بود، بحث‌های دو نفره بالا گرفته بود که به یکباره صدایی به گوشم رسید که آقای وزیر آمدند. همه به سمت خروجی آمدیم و از زیر ربان تک تک خارج می‌شدیم که فردی با لبخند گفت: چرا از زیر ربان رد می‌شوید، صبر کنید این پرچم را جابجا کنم تا به راحتی خارج شوید. لبخندی روی لب همه نشست.

بالاخره لحظه افتتاحیه فرا رسید و وزیر علوم استودیو عتف را افتتاح و قبل از ورود به استودیو از دست‌اندرکاران این طرح تقدیر و تشکر کرد.
مراسم رسمی افتتاحیه با صحبت‌های علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم آغاز شد که گفت: فضایی که در آن حضور داریم قبلاً یک فضای اداری مخروبه بوده و به عنوان انبار دبیرخانه استفاده می‌شده و اسناد راکد را در این محل نگهداری می‌کردند و با توجه به سقف بلندی که داشته جزو فضاهای بی‌استفاده وزارتخانه بود.

وی اضافه کرد: این انباری 170 متر مربع بود. از روزی که استارت این استودیو را زدیم تقریباً 10 ماه می‌گذرد. وزارتخانه محل رفت و آمد دانشمندان و رؤسای مهم دانشگاه‌ها و اساتید است و از این فرصت می‌توانیم در راستای جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند استفاده کنیم و برای تبیین بسیاری از موضوعات مثل دستاوردهای نظام و تجربیات دانشمندان و بزرگان علمی قدم برداریم و از این قشر فرهیخته دعوت به عمل بیاوریم تا در این استودیو حضور یابند و تجربه‌ سال‌ها تلاش و فعالیت‌شان را از این طریق در اختیار همگان بالاخص جامعه دانشگاهی قرار دهیم.
گوشه ذهنم می‌گفتم چه ایده‌ و خلاقیت جالبی که توانسته یک فضای بلا استفاده را تبدیل به پاتوق دانشمندان و بزرگان علمی کشور کند.

البته این استودیو در روز افتتاحیه خیرات و برکات زیادی با خود به همراه داشت، علاوه بر اینکه استارت اولین ضبط با حضور محمدعلی زلفی‌گل کلید خورد و وزیر علوم عنوان کرد طی روزهای آینده خبر خوشی برای یاوران علمی دانشگاه‌ها دارد در اقدامی خودش هم غافلگیر شد و کتاب ارمغان یک سفرنامه وزیر علوم که از سال 1400 تاکنون گردآوری شده بود رونمایی شد که مجموعه رفتارها، اخلاقیات و کردار محمدعلی زلفی‌گل در طول سفر در مقدمه کتاب آورده شده و وجه تمایزی برای این سفرنامه بود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما