شناسهٔ خبر: 67541774 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فدراسیون کشتی روسیه: المپیک بدون روسیه ناقص است/ هیچ کشتی‌گیری به پاریس اعزام نمی‌شود

وحید رجبی

فدراسیون کشتی روسیه ضمن اعلام کناره‌گیری کامل از المپیک پاریس، شدیدا از سیاست کمیته بین‌المللی المپیک در محرومیت قهرمانان روس از حضور در این رویداد انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فدراسیون کشتی روسیه با اعلام شرکت نکردن تمامی کشتی‌گیران روسیه در بازی‌های المپیک پاریس در اعتراض به سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک، بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

هیچ ورزشکار یا مربی‌ای از کشور روسیه در رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی و زنان در المپیک پاریس حاضر نخواهد شد. ما دنباله روی سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای مخدوش کردن روح ورزش روسیه نخواهیم بود. ما گزینش ناجوانمردانه کمیته بین‌المللی المپیک که بر مبنای از بین بردن اتحاد تیمی ما بوده است، قبول نمی‌کنیم. ما بر مبنای تمامی قوانین موجود سهمیه حضور در المپیک را در یک محیط جوانمردانه و ورزشی به دست آوردیم اما IOC یک مانع در مسیر سومین المپیک عبدالرشید سعدالله‌یف شد و به سیداکوف، اوگویف، اولویف و دیگر کشتی‌گیران ما نیز اجازه حضور در المپیک را نداد. با این تصمیم، اتحادیه جهانی کشتی نیز رقابت‌های کشتی المپیک به عنوان معتبرترین رویداد را از دست داد.

فدراسیون کشتی روسیه همیشه به دنبال شرایط برابر و عادلانه برای همه کشتی‌گیران بوده است. مطمئنیم که بیشتر کشتی‌گیران جهان نیز از ما حمایت می‌کنند. هر شخص عاقلی می‌فهمد که اعتبار المپیک به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان اکنون زیر سوال رفته است و رقابت کشتی بدون روس‌ها ناقص خواهد بود، در غیاب ما خود کشتی‌گیران نیز از قهرمانی در المپیک مثل قبل خوشحال نخواهند شد.

رییس فدراسیون کشتی روسیه نیز در صحبت‌های خود اظهار کرد: این المپیک نیست، بلکه یک کاریکاتور از بازی‌های المپیک است.

وی با اشاره به اینکه محروم شدن ستاره‌های رشته‌های مختلف مانند شنا و ژیمناستیک از حضور در المپیک مسخره است، گفت: هر وقت IOC اراده می‌کرد به فدراسیون‌ها دستور می‌داد و هر وقت لازم بود آنها را می‌ترساند. طبیعی است که فدراسیون‌ها هم نمی‌خواستند با IOC وارد چالش شوند و هر چه آنها می‌خواستند را انجام می‌دادند.

انتهای پیام

نظر شما