شناسهٔ خبر: 67541605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

لوپن درباره اوکراین چه تصمیماتی در سر دارد؟

مهر

رهبر حزب راست‌افراطی «رالی ملی» فرانسه می‌گوید که این حزب در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه جولای، مانع اعزام احتمالی نیرو به اوکراین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مارین لوپن، رهبر حزب راست‌افراطی فرانسه که حزبش در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد، می‌گوید که در صورت پیروزی آنها در مرحله دوم، علاوه بر ممانعت از اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، استفاده کی‌یف از تسلیحات اعطایی پاریس به اوکراین علیه اهداف مستقر در خاک روسیه را ممنوع خواهد کرد.

لوپن در آستانه مرحله دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که فردا برگزار می‌شود، این اظهارات را مطرح کرد. وی می‌گوید که تصمیم نهایی درباره اعزام احتمالی نیرو از فرانسه به اوکراین برعهده نخست وزیر است و موضع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره چنین مسائلی، به واقع فاقد اهمیت است. ماکرون در چند ماه اخیر بارها این موضوع را مطرح و در قبال جنگ اوکراین به طور فزاینده ادبیات خصمانه‌ای استفاده کرده است.

رهبر حزب راست‌افراطی فرانسه گفت: امانوئل ماکرون می‌خواهد به اوکراین نیرو اعزام کند و نخست وزیر با آن مخالف است. بنابراین اعزام نیرو به اوکراین منتفی است. نخست وزیر دراین‌باره حرف آخر را می‌زند.

وی همچنین گفت که حزب وی استفاد کی‌یف از تسلیحات فرانسوی برای حمله به مواضع و اهداف مستقر در خاک روسیه را ممنوع خواهد کرد زیرا به گفته وی، چنین مجوزی پاریس را به «دخیل در جنگ» بدل می‌کند.

مواضع حزب رالی ملی درباره اوکراین با مواضع اکثر رهبران غربی تفاوت دارد. غربی‌ها مجوز استفاده کی‌یف از تسلیحات‌شان را برای حمله به خاک روسیه صادر کرده‌اند و بارها مدعی شده‌اند که این جواز آنها را به یک طرف جنگ بدل نمی‌کند!

مسکو بارها درباره تامین فزاینده تسلیحات پیشرفته برای کی‌یف، به غرب هشدار داده و تاکید کرده است که حامیان اوکراین مدت‌هاست که در جنگ دخیل هستند و «جنگی ترکیبی» علیه مسکو به‌‎راه انداخته‌اند.

حزب رالی ملی در مرحله نخست انتخابات با ۳۳ درصد آراء پیروز شد. این انتخابات پس از قمار ماکرون با انحلال پارلمان برگزار شد و مرحله دوم آن سرنوشت پاریس را تعیین خواهد کرد.

نظر شما