شناسهٔ خبر: 67541395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش جبهه مردمی فلسطین به پیروزی حزب کارگر در انتخابات انگلیس

زینب غلامی

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأکید کرد پیروزی حزب کارگر در انتخابات اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت انگلیس به سیاست‌های محافظه‌کاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد: پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت انگلیس به سیاست‌های محافظه‌کاران است؛ سیاست‌هایی که تنها به امور داخلی محدود نبود بلکه شامل مواضع خارجی مثل حمایت از رژیم اسرائیل و جنگ نسل کشی در غزه بود.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، در بیانیه این جبهه آمده است: ما از دولت جدید انگلیس به رهبری حزب کارگر می‌خواهیم در درج مقاومت فلسطین در لیست تروریسم بازنگری کند. مقاومت حق مشروع تمام ملت‌هایی هست که تحت اشغال زندگی می‌کنند. ما همچنین خواهان متوقف کردن فعالیت شرکت‌های اسرائیلی در داخل انگلیس به ویژه کارخانه‌های سلاح اسرائیل هستیم.

این جبهه تأکید کرد: ما خواهان عذرخواهی انگلیس از معاهده بالفور و اعتراف کردن به این اشتباه به عنوان نخستین گام برای رفع جنایت قرنی هستیم که انگلیس در حق ملت فلسطین انجام داده است. انگلیس همچنین باید سیاست‌های استعمارگرانه خود در منطقه را کنار بگذارد و در محور شر به رهبری آمریکا به ویژه در یمن و کشورهای دیگر شرکت نکند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواهان ادامه فعالیت‌های مردمی، راهپیماهایی و تحصن‌ها و گسترش کمپین‌های تحریم فراگیر رژیم صهیونیستی و حامیان آن شد.

انتهای پیام

نظر شما