شناسهٔ خبر: 67541384 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیش‌بینی افزایش دما و رشد ۴۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور در این هفته

مازیار جمشیدی "مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور" گفت: در ابتدای نیمه دوم تیرماه قرار داریم و در اکثر نقاط کشور دمای هوا رو به افزایش است و این امر موجب افزایش میزان مصرف برق در کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مازیار جمشیدی "مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور" با اشاره به افزایش دمای هوا در سطح کشور افزود: طبق نقشه‌های گرمایی در اکثر نقاط کشور با افزایش دمای هوا مواجه بوده و متناسب با آن شاهد افزایش مصرف برق در کشور هستیم.

وی ادامه داد: شنبه هفته گذشته حدود ۷۰هزارو ۶۰۰ مگاوات اوج مصرف برق در کشور بود و پیش‌بینی ها بر این است که امروز در زمان اوج مصرف روزانه به نزدیک ۷۴هزارو ۵۰۰مگاوات برسد.

 جمشیدی همچنین از افزایش ۴۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در این هفته خبر داد و گفت: این میزان مصرف در هفته  جاری معادل ۵/۵ درصد مصرف برق کشور، عدد بسیار بزرگی است که اگر بخواهم مشابه سازی کنیم معادل مصرف ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است و با توجه به افزایش گرمای هوا در روزهای آینده شاهد روند افزایشی مصرف برق در کل کشور خواهیم بود.

وی در ادامه از هم‌وطنان درخواست کرد که همانند گذشته صنعت برق را در حفظ پایداری شبکه برق یاری دهند و با انجام اقدامات ساده‌ای همچون تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای آسایش (۲۴ درجه)، خودداری از استفاده نکردن همزمان از ماشین لباسشویی، اتو و ظرفشویی و... در زمان اوج بار و همچنین استفاده از این وسایل در ساعات اولیه بامداد و یا انتهای شب که مصرف برق کمتر است، صنعت برق کشور را یاری دهند. با انجام این موارد فشار از روی شبکه برق برداشته می‌شود و به پایداری شبکه برق و تامین مطمئن برای همه هموطنان کمک خواهد شد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور انرژی برق را یک انرژی الکتریکی گرانبها دانست و استفاده صحیح از آن را وظیفه تمامی هموطنان ذکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما