شناسهٔ خبر: 67541338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

با به‌روزرسانی macOS Sequoia کاربران مک می‌توانند صدای دالبی... -

اقتصاد ایران: سیستم‌عامل macOS Sequoia با ارائه‌ی قابلیتی جدید، انتقال صدای دالبی‌اتموس از طریق درگاه HDMI را ممکن می‌کند.

صاحب‌خبر -

اپل در جریان مراسم WWDC 2024 ماه گذشته، سیستم‌عامل macOS Sequoia را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید رونمایی کرد.

در بتای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل macOS Sequoia، قابلیتی جدید با نام HDMI Passthrough دیده شده است. کاربران با فعال کردن این قابلیت می‌توانند صدای دالبی‌اتموس را در دستگاه‌های سازگار، از طریق درگاه HDMI انتقال دهند.

اسکرین‌شات از ویژگی HDMI Passthrough سیستم‌عامل macOS Sequoia
9to5Mac

قابلیت HDMI Passthrough، به‌جای آنکه صدای بی‌اتلاف (Lossless) را روی کامپیوتر دی‌کُد کند، آن را برای دی‌کُد شدن به یک سیستم صوتی اکسترنال انتقال می‌دهد. این قابلیت نه‌تنها کیفیت صدا را ارتقا می‌دهد؛ بلکه دریافت صدای دالبی‌اتموس را نیز برای اسپیکرهای اکسترنال ممکن می‌کند.

قابلیت HDMI Passthrough را می‌توان در بخش تنظیمات Playback اپلیکیشن‌های Apple Music و Apple TV مشاهده کرد. تاکنون هیچ نشانه‌ای از ورود قابلیت مورد بحث به سیستم‌عامل tvOS 18 وجود ندارد.

مقاله‌های مرتبط
  • دمویی جذاب از قابلیت iPhone Mirroring در مک را تماشا کنید
  • مک او اس سکویا رونمایی شد؛ هوشمند‌تر از گذشته و یکپارچگی بیشتر با آیفون

از دیگر ویژگی‌های سیستم‌عامل macOS Sequoia می‌توان به قابلیت iPhone Mirroring برای نمایش صفحه‌ی گوشی آیفون در مک و اپلیکیشن اختصاصی Passwords برای مدیریت رمزهای عبور اشاره کرد. هوش مصنوعی اپل با نام Apple Intelligence نیز انبوهی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به سیستم‌‌عامل جدید کامپیوتر‌های مک اضافه خواهد کرد.

سیستم‌عامل macOS Sequoia پاییز امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل هم‌اکنون در دسترس است و نسخه‌ی بتای عمومی آن احتمالاً ماه آینده‌ی میلادی (مرداد و شهریور) منتشر خواهد شد.

نظر شما