شناسهٔ خبر: 67541260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصولگرا: حامیان قالیباف و جلیلی دنبال یقه‌گیری از هم نباشند

محمدجواد جمالی، نماینده ادوار مجلس گفت: در مجلس نمایندگانی طرفدار آقای قالیباف و نمایندگانی طرفدار آقای جلیلی هستند؛ این از بلوغ سیاسی به دور است که آن‌ها بعد از انتخابات بخواهند دعوا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ گرچه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با اعلام نتایج به پایان رسید اما برای جریانات اصولگرا تازه اول کار است. حامیان جلیلی و حامیان قالیباف از همان لحظه‌ای که نتایج غیررسمی انتخابات را متوجه شدند برای یکدیگر در حال خط و نشان کشیدن هستند. «جلیلی‌چی‌ها» به قالیباف خورده می‌گیرند که اگر در دور نخست انتخابات کنار می‌کشید، به واسطه مشارکت ۴۰ درصدی مردم شانس بسیار زیادی برای پیروزی جلیلی به وجود می‌آمد؛ در مقابل «قالیبافی‌ها» با استناد به نظرسنجی‌ها به جلیلی انتقاد می‌کنند که چرا برای ماندن اصرار بیهوده کرد با وجودی که می‌دانست اگر در دوقطبی با پزشکیان قرار بگیرد حتما خواهد باخت اما اگر این دوقطبی بین قالیباف و پزشکیان به وجود می‌آمد احتمال قوی وجود داشت که قالیباف پیروز میدان شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی درباره معادلات درون اردوگاهی اصولگرایان بعد از شکست سعید جلیلی گفت: در سال‌های اخیر اصولگرایان به شاخه های مختلفی تقسیم شدند و آخرین بار که با هم توافق کردند سال ۱۴۰۰ بود که از آیت‌الله ییسی حمایت کردند و بعد از آن دیگر نتوانستند کنار هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به تشتت و اختلافات درون اردوگاه اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم افزود: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پیام روشنی به جریان اصولگرا داشت و آن اینکه با تفرقه و انشقاق حتما شکست می‌خورند و قافیه را می‌بازند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بعد از هر شکستی باید نشست و دلایل آن را منطقی واکاوی کرد، یادآور شد: متاسفانه در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد. ستادهای پیروز و بازنده بعد از انتخابات فعالیت سیاسی خود را تعطیل می‌کنند و دنبال اهداف خودشان می‌روند که این غلط است. معتقدم اصولگرایان حتما باید دلایل رقم خوردن این نتیجه در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کنند.

وی با اشاره به اتهام زنی متقابل حامیان جلیلی و حامیان قالیباف به یکدیگر افزود: این اتهام زنی‌ها و یقه‌گیری‌ها برای چند روز می‌تواند دعوایی را در مملکت ایجاد کند و نهایتا هم هیچ نتیجه‌ای برایشان رقم نخواهد خورد. اگر بخواهد دعوای اردوگاه آقایان جلیلی و قالیباف ادامه پیدا کند قطعا این دعوا به مجلس نیز کشیده می‌شود که نتایج سویی برای مردم خواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: در مجلس نمایندگانی طرفدار آقای قالیباف و نمایندگانی طرفدار آقای جلیلی هستند؛ این از بلوغ سیاسی به دور است که آن‌ها بعد از انتخابات بخواهند دعوا کنند. دموکراسی الزامات و ابزارهای دارد که باید آن را رعایت کرد.

منبع: نامه‌نیوز

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما