شناسهٔ خبر: 67541043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگارآریادربابل خبرداد:

پيام فرماندار بابل به مناسبت روز ماليات

صاحب‌خبر -
پيام فرماندار بابل به مناسبت روز ماليات

خبرگزاری آریا- پیام فرماندار بابل به مناسبت روز مالیات.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابل، درمتن پیام فرماندار بابل به مناسبت روز مالیات به شرح ذیل آمده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تأمین حقوق شهروندی به شکل صحیح و منطقی باید به عنوان شاخص توسعه مورد توجه قرار گیرد.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

مالیات به عنوان یکی از مهمترین و شاخص ترین منابع درآمدی دولت و اصلی ترین ابزار کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی که یکی از اهداف راهبردی نظام در اجرای اقتصاد مقاومتی نیز می‌باشد، نقش و جایگاه بسزایی داشته و دارد.

در موقعیت کنونی؛ تحریم و فشارهای همه‌جانبه اقتصادی ، یک نظام مالیاتی کارآمد و توانمند می‌تواند منشأ تحولات چشمگیری در استقلال و توسعه نظام اقتصادی کشور همچون اشتغال‌زایی، تحرک تولید و رونق کسب و کار و عدالت اقتصادی باشد که لازمه آن اتکاء بر تعامل حداکثری با مؤدیان، کیفیت و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی وهمچنین جلب اعتماد عمومی وتکریم مودیان، برقراری انصاف و عدالت در جهت محبوبیت و مقبولیت عمومی می‌باشد.

مالیات گامی مهم به سوی عدالت اجتماعی و توسعه کشور است که تحقق نقش آن نیازمند عزم ملی است. نظام سنتی مالیات در کشور در سال های اخیر ، بسیار متحول شده و روش ها وفناوری های جدید، جایگزین شیوه های قدیمی وسنتی شده است و در همین راستا می طلبد تا روز به روز استفاده از تکنولوژی، ایجاد سهولت در خدمت رسانی، کم کردن خطا، افزایش دسترسی مودیان به مراکز وحوزه های مالیاتی، ایجاد شبکه جامع اطلاعات مالیاتی با گستره وسیع پوشش و در نتیجه، کوتاه کردن زمان تقویت شود.   

فرارسیدن 16 تیرماه روز ملی مالیات و آغاز هفته فرهنگ سازی مالیاتی، بهانه ای شد تا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات بی شائبه مجموعه مدیران و کارکنان خدوم اداره امور مالیاتی شهرستان بابل و تلاشگران عرصه مهم مالیاتی که جلوه بارز همت و اراده در ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب و ترغیب مردم به پرداخت مالیات می‌باشد، این هفته را به همه دست اندرکاران امر مالیات تبریک عرض نمایم.

امیدوارم باتلاش صادقانه ی شما عزیزان در جهت اشاعه فرهنگ مالیات، روزهای بهتری را در عرصه های اقتصادی، افزایش اشتغال و حرکت مداوم چرخ های صنعت شهرستان نظاره گر باشیم.

علی پیر فلک

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل

 

نظر شما