شناسهٔ خبر: 67540680 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فروش ۵۷هزار میلیارد تومان اوراق نقدی دولت - اکونیوز

اقتصاد ایران: از ابتدای امسال مبلغ ۵۷،۲۴۰ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و اوراق مرابحه عام دولتی به‌مبلغ 770،000،000 میلیون ریال و نیز عرضه آن اوراق اقدام نمود که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همچنین عرضه عمومی، مجموعاً مبلغ 15,779 میلیارد تومان به‌صورت نقدی از محل فروش اوراق تأمین شد.

لازم به ذکر است با احتساب این مبلغ و فروش اوراق در هفته‌های قبل، تاکنون مجموعاً 63,714 میلیارد تومان، دولت از طریق انتشار اوراق نقدی تأمین مالی نموده است.

شایان ذکر است در مقابل مبلغ تأمین‌شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری به‌مبلغ 63,714 میلیارد تومان، تا کنون مبلغ 57،240 میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است.

انتهای پیام/+

 

برچسب‌ها:

نظر شما