شناسهٔ خبر: 67540369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

الجزایر بزرگ‌ترین کشور قاره آفریقا، سرشار از شگفتی‌های طبیعی و میراث فرهنگی قابل‌توجه با مردمانی صمیمی و خون‌گرم است که در آفریقای شمالی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، الجزایر یکی از دوستانه‌ترین و جذاب‌ترین کشورهای آفریقای شمالی است. مردم این کشور به داشتن رفتاری گرم و دوستانه به‌ویژه با مهمانان مشهور هستند و دعوت بازدیدکنندگان یا دوستان به خانه برای صرف چند فنجان چای برای آن‌ها مرسوم است.

این کشور از صحرای وسیع و وحشی و خط ساحلی باشکوه تا مجموعه‌ای باورنکردنی از مکان‌های فرهنگی و تاریخی، ویژگی‌های زیادی برای محبوب بودن دارد که بعضی از آن‌ها انسان را شگفت‌زده خواهد کرد.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

الجزایر با بیش از دو میلیون کیلومتر مربع مرز مشترک با مالی، نیجر، لیبی، تونس، مراکش و موریتانی بزرگ‌ترین کشور قاره آفریقا و خانه بعضی از شگفت‌انگیزترین آثار میراث جهانی یونسکو است. این کشور هفت سایت ثبت‌شده در یونسکو شامل ارگ تاریخی شهر، تیمگاد، تیپازا، جمیلة، وادی مزاب، فلات رودها و قلعه بنی‌حماد دارد که در این میان خرابه‌های باستانی قلعه بنی حماد به‌عنوان بقایای شهر ساحلی اسلامی کسبه الجزیره بسیار مشهور است.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

الجزایر همچنین خانه صحرای بزرگ آفریقا است که به‌عنوان بزرگ‌ترین بیابان گرم جهان شناخته می‌شود و حدود ۸۰ درصد از آن را با یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۹۲ کیلومتر مربع مسافت تشکیل می‌دهد.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

حیوان ملی این کشور روباه شنی گوش‌دراز است. این روباه‌های کوچک و بسیار زیبا که بومی دشت صحرا و شبه‌جزیره سینا هستند، تنها حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم وزن دارند و به‌حدی در الجزایر محبوب هستند که نه‌تنها حیوان ملی کشور، بلکه نام مستعار تیم ملی فوتبال الجزایر را نیز تشکیل می‌دهند.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

الجزایر همچنین خانه یوزپلنگ صحرایی در حال انقراض است که به‌عنوان نادرترین و گریزپاترین گوشت‌خواران در جهان در نظر گرفته می‌شوند. سال ۲۰۱۵ تخمین زده شد تنها حدود ۲۵۰ یوزپلنگ صحرا روی زمین باقی است که اکثر آن‌ها در الجزایر هستند.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

این کشور همچنین خانه مسجد جامع‌الجزایر در محمدیه استان ریمل‌الجزایر است که علاوه بر زیبایی منظره، سومین مسجد بزرگ و یکی از مشهورترین مسجدهای جهان با بزرگ‌ترین مناره است.

نکات جالب درباره الجزایر + عکس

نظر شما