شناسهٔ خبر: 67540315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشارکت ۵۷.۹۸ درصدی مردم خراسان رضوی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم استان مشارکت ۵۷.۹۸ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری طی مرحله دوم داشتند و نسبت به دور اول ۱۰ درصد افزایش را شاهد هستیم. رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم استان مشارکت ۵۷.۹۸ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری طی مرحله دوم داشتند و نسبت به دور اول ۱۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی ۱۶ تیر طی گفت‌وگویی با خبرنگاران که در محل دفتر معاونت سیاسی برگزار شد ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم و اطلاع رسانی اخبار انتخابات توسط خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان رضوی کار اطلاع رسانی بر عهده خبرنگاران عزیز بود و بخش عمده‌ای از مشارکت مردم استان مرهون تلاش‌های اصحاب رسانه است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان طی مرحله اول انتخابات رتبه ۴ کشوری و در کلان استان‌ها رتبه اول را به ثبت رساند، افزود: مرحله دوم انتخابات، شور انتخاباتی بسیار بهتر بود و با فعالیت کاندیداها و ‌ستادها شور و شوق بیشتری ایجاد شد. همچنین بیانات مقام معظم رهبری هم تاثیر زیادی در فضای سیاسی و بین المللی داشت که منجر به مشارکت بالا و حضور پرشور مردم نسبت به دور اول شد.

وی یادآور شد: ۴۵۶۷ شعبه اخذ رای را در مرحله دوم انتخابات همانند مرحله اول پیش بینی کرده‌ بودیم که از این تعداد ۳۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار بودند. باید گفت؛ بیشترین اخذ آراء مربوط به یک صندوق در شهرستان گلبهار با ۱۹۲۰ رای بود و بعد از آن شعبه حرم مطهر رضوی، بیشترین رای گیری را داشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه میانگین اخذ رای در هر شعبه ۵۰۰ رای بود و تعداد زیادی از شعب ما آمار بالای هزار رای را به ثبت رساندند، عنوان کرد: در مجموع واجدین شرایط استان ۴ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۲۷ نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای، آرای ماخوذه در استان بود، تصریح کرد: از این تعداد جناب آقای جلیلی ۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رای و جناب آقای پزشکیان ۱ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۷۵ رای به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: اگر این آمار را تقسیم بر واجدین شرایط کنیم، مردم استان مشارکت ۵۷.۹۸ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری طی مرحله دوم داشتند و نسبت به دور اول ۱۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه ۵۲ درصد از رای دهندگان بانوان و ۴۸ درصد آقایون هستند، گفت: ۹۹ درصد استعلامات ما به صورت آنلاین صورت گرفت و ۱ درصد تنها آفلاین بوده است. همچنین ۸۵ درصد از مراجع کنندگان مثل انتخابات قبل با کارت ملی هوشمند مراجعه کردند.

نظر شما