شناسهٔ خبر: 67539934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان مرودشت در دولت سیزدهم

زهرا عسگری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت دستاوردهای چشمگیر این مجموعه در دولت سیزدهم را بیان معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله کریمی امروز، ۱۶ تیرماه با اشاره به ساخت بیمارستان دوم در حال ساخت ۱۶۴ تخت‌خوابی مرودشت، از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی این بیمارستان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این بیمارستان، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان مسیر می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای منابع انسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، گفت: حدود ۹۷ نیروی رسمی و پیمانی برای اشتغال در مجموعه بهداشت و درمان مرودشت جذب شده است تا در این شهرستان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان فارس با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر و وجود ۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۱۶ مرکز خدمات سلامت روستایی و ۱۲۰ خانه بهداشت، به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اضافه کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم، ۹۸ پزشک خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرودشت شروع به کار کرده‌اند که سبب پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهرستان شده و ارائه خدمات به بیماران و ثبت ویزیت از سوی پزشک به ۲۰۵ هزار و ۸۷۶ نفر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پزشک خانواده و همچنین ارائه خدمت به بیماران و ثبت ویزیت از سوی پزشک به ۷۸۹ هزار و ۱۷۳ نفر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی را در پی داشته است.

کریمی گفت: ارائه خدمات آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به ۱۴۲ هزار و ۱۵۹ نفر انجام شده است و ارائه خدمات دندان پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستایی به ۱۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر و فلورایدتراپی دندان دانش‌آموزان ابتدایی به ۲۶ هزار و ۴۱۰ نفر انجام شده است؛ تعداد مطب پزشکان عمومی و متخصص بهره‌برداری شده شهرستان ۴۴ واحد و بازدیدهای انجام شده از سوی واحد نظارت بر درمان از مطب‌ها، ۳ هزار و ۶۷۸ بازدید را شامل می‌شود.

وی، تعداد بازدید از داروخانه‌های بخش دولتی و خصوصی شهرستان از سوی کارشناسان معاونت غذا و دارو را ۱۶ هزار ۹۳ مورد برشمرد و تعداد بازدید و بررسی عملکرد بهداشتی کارخانه و کارگاه و صنایع غذایی را ۶ هزار و ۲۶۰ واحد عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در بخش دیگری از این گزارش افزود: ۵۵ هزار سفیر سلامت و هزار و ۷۰۰ رابط بهداشت در مجموعه آموزش ارتقای سلامت در حال انجام خدمت به شهروندان هستند.

کریمی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشت محیطی در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۹۶۰ بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس انجام شده که با توجه به این بازدیدها ۹ هزار و ۸۰۰ متخلف بهداشتی اخطار دریافت کرده و ۴۱ هزار واحد متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده‌اند.

وی گفت: واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان مرودشت، با فعالیت در حوزه‌های سلامت روانی، سلامت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و کاهش مصرف مواد و با کارگیری ۷ روان‌شناس در مراکز و واحدهای بهداشتی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و فرزندپروری را دریافت کردند؛ همچنین ۱۶ هزار و ۵۵ ویزیت اولیه و دوره‌ای برای جمعیت غربال مثبت سلامت روان، انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اضافه کرد: از سال ۹۹ تاکنون در مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان بالغ بر ۲۲ هزار و ۶۹۲ خدمت تخصصی تغذیه و ۱۲ هزار و ۶۶ خدمات آموزشی تغذیه به مراجعان‌ ارائه شده است.

کریمی گفت: در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز مرکز انجام غربالگری نوزادان ۱۰ هزار و ۹۸ نفر را غربالگری کرده و به ۱۹۳ هزار و ۳۵۵ فرد مبتلا به فشار خون و چربی خون خدمت‌رسانی شده و تعداد ۷۸۵ هزار نفر نیز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی از ارائه خدمت به ۱۴ هزار و ۷۹۹ مادر باردار و انجام مراقبت‌های بارداری برای آنان و ارائه ۱۳۳ هزار و ۲۳  مشاوره فرزندآوری به مردم شهرستان مرودشت برای ۶ هزار و ۱۸۳ زوج، به عنوان دیگر خدمات مجموعه سلامت مرودشت در دولت سیزدهم نام برد.

انتهای پیام

نظر شما