شناسهٔ خبر: 67539922 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هر چیزی که باید درباره چسب بدانید! + خرید اینترنتی چسب

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

چسب

هر چیزی که باید درباره چسب بدانید را امروز در این مقاله فرا خواهید گرفت. امروز به شما خواهیم گفت که این ماده مهم و پرکاربرد از کجای تاریخ سردرآورده و به کدام سمت می‌رود. چه انواعی دارد و چگونه باید آن را تهیه کرد. این محصول قطعا یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر بوده و توانسته مشکلات زیادی را برای ما حل کند. پس برای این‌که تمامی این اطلاعات به‌دست شما برسد بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چسب چگونه اختراع شد و برای چه کاری است؟

چسب به‌صورت‌کلی ماده‌ای که خاصیت چسبندگی دارد و می‌توان به‌کمک آن 2 وسیله را به یکدیگر متصل کرد. شاید باورش کمی سخت باشد اما اختراع ماده چسبنده به دوران ماقبل‌ تاریخ بازمی‌گردد.

امروز ما از چسب‌های مختلفی استفاده می‌کنیم اما باید بدانیم که روزگاری اجداد ما از ماده‌هایی طبیعی به‌عنوان چسب کمک می‌گرفتند.

بیشترین استفاده از آن زمان مربوط به شکارچیان بود. چراکه تیر و دیگر ابزارآلات مخصوص شکار خود را با استفاده از شیره برخی درختان می‌ساختند که در آن زمان برای آن‌ها کاربرد چسب امروزی را داشت. آرام‌آرام در دوران تمدن‌های باستانی این وسیله پیشرفته‌تر شد.

در مصر باستان به کمک پوست حیوانات و بافت هم‌بند پودری تهیه می‌شد که در ترکیب با آب خاصیت چسبناکی پیدا می‌کرد. این شیوه‌های طبیعی و ابتدایی تا قرن 20 ادامه داشت و تغییرات زیادی در تولید این محصول حاصل نشد.

جنگ بود که چسب نوین امروزی را اختراع کرد!

چسب امروزی به معنایی که علم شیمی در آن دخیل باشد و صنعت مدرن آن را پدید بیاورد برای اولین‌بار در دهه 30 و خلال جنگ جهانی اول پدید آمد. انقلاب پلاستیک توانست چسب‌های رزینی را وارد بازار کند و سپس با ترکیبات تازه چسب‌هایی مانند اپوکسی، اکریلونیتریل و نئوپرن را نیز به دست عموم مردم برساند.

دراین‌بین برخی از انواع چسب نیز داستان تولید عجیب دارند. برای نمونه چسب قطره‌ای خیلی تصادفی ساخته شد و اصلا قرار نبود چنین چیزی به‌وجود بیاید. در آن چسب چه در جنگ و چه خارج از آن وسیله بسیار مهمی برای تعمیر موقت وسایل بود. امروز نیز ما بسیار از چسب استفاده می‌کنیم و برای هر کاربردی چسب مخصوصی داریم که آن‌ها را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

جنگ و خرید چسب

انواع چسب از نظر کاربرد

چسب یک مدل نیست. اگر برای خرید چسب به فروشگاه‌های مختلفی مراجعه کرده باشید دیده‌اید برای هر هدفی چسب خاصی وجود دارد و نمی‌توان از این چسب‌ها به‌جای یکدیگر استفاده کرد. در گذشته باور عمومی بر این بود که تنها چسب‌های خارجی خوب هستند و می‌توانند نیازهای ما را برطرف کنند.

اما امروز می‌بینیم که شرکت‌های ایرانی با کمک دانشمندان حوزه شیمی توانسته‌اند چسب‌های متنوع و باکیفیتی را بسازند که در سطح جهانی نیز محصولی استاندارد محسوب می‌شود و قابل رقابت با بهترین چسب‌های برند‌های مطرح این حوزه خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر این انواع را به شما توضیح دهیم.

چسب آهن

با استفاده از چسب آهن می‌توان هر قطعه فلزی را به یکدیگر چسباند. چسب آهن به نام چسب فوری نیز شهرت دارد و از همین رو برخی از آن برای قطعات پلاستیکی نیز استفاده می‌کنند. می‌توان به‌کمک این چسب فرش و موکت را نیز به زمین چسباند. عرضه این نوع چسب نیز به‌صورت تیوبی و قوطی دردسترس است.

چسب چوب

این چسب از نامش مشخص است که برای چه مصارفی کاربرد دارد اما می‌توان از آن برای تکه‌های مجسمه و کاغذ‌های ضخیم نیز استفاده کرد. قیمت انواع چسب کاملا بستگی به اندازه و حجم آن خواهد داشت. حلال آن آب بوده و به همین دلیل می‌توان از قلمو یا انگشت برای آن کمک گرفت. چسب چوب در 2 رنگ سفید و بی‌رنگ عرضه می‌شود و اگر فاسد شده باشد حالت ژله‌ای پیدا خواهد کرد.

چسب آکواریوم

این نوع چسب که به نام سیلیکون هم شهرت دارد معمولا برای آب‌بندی هر جایی که نیاز به این ویژگی داشته باشد استفاده می‌شود. رنگ‌بندی آن‌ها مختلف است شما می‌توانید در رنگ‌های مختلف و همین‌طور بی‌رنگ این چسب را تهیه کنید. این چسب به پوست دست خواهد چسبید و به همین دلیل هنگام کار با آن معمولا از دستکش استفاده می‌شود.

فروش چسب

چسب قطره‌ای

از این چسب‌های بی‌رنگ برای اتصال قطعات کوچک مختلف مثل شیشه، پلاستیک، سنگ و برخی از قطعات فلزی استفاده می‌شود. این محصول را باید در مقدار بسیار کم استفاده کرد اما در همان مقدار هم تاثیر بسیاری زیادی خواهد گذاشت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

چسب پی‌وی‌سی

از این نوع چسب معمولا برای اتصال لوله‌های پلاستیکی استفاده می‌شود اما به‌طور کلی می‌توان از آن برای اتصال هر نوع قطعه پلاستیکی که به فشار قوی نیاز دارد کمک گرفت. این چسب با قرارگیری در معرض هوای آزاد سریعا از حالت مایع خود به جامد تبدیل و سفت می‌شود.

چسب 123

به این محصول، چسب ام‌دی‌اف نیز گفته می‌شود. دلیل نام‌گذاری آن نیز به این دلیل است که خیلی سریع می‌تواند خودش را بگیرد و در عرض 3 ثانیه سفت شود. آن‌ها به‌صورت 2 تکه عرضه می‌شود که قسمت اول خود چسب بوده و قسمت دوم اسپری خشک‌کننده‌ای است که باید پس اتصال برای خشک کردن چسب استفاده شود.

چسب 2قلو

این نوع از چسب باید حتما مخلوط شود و سپس مورد استفاده قرار بگیرد. پس از مخلوط‌شدن می‌توان از آن تا 5 دقیقه استفاده کرد و سپس آرام‌آرام خشک خواهد شد. از این چسب نیز می‌توان برای سطوح زیادی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چینی و چوبی استفاده کرد.

انواع دیگر چسب

البته که چسب‌ها انواع زیادی دارند و تنها در این بخش ما به شما مدل‌های مرسوم آن را معرفی کردیم. انواع زیاد دیگری مانند چسب بتن، ماتیکی، نواری و موارد دیگر وجود دارد که به آن نپرداختیم اما شما باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. امروز به‌دلیل کاربرد زیادی که این ماده دارد، صنعت‌گران در تلاش هستند تا بتوانند انواع جدید، قوی‌تر و تخصصی‌تری از این محصول را تولید و وارد بازار کنند.

بهترین چسب‌ها را از کجا بخریم؟

فروش چسب امروز به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است و فروشگاه‌های زیادی هم برای این مورد وجود دارد. اما قطعا یکی از بهترین‌های آن‌ها چسبکده است. چسب کده مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی چسب و اسپری در ایران بوده و در این فروشگاه انواع مختلف این محصول به‌فروش می‌رسد.

اگر نیاز به چنین محصولی دارید، تخصصی‌ترین فروشگاهی که می‌توانید در این حوزه پیدا کنید چسبکده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از محصولات مختلف این فروشگاه کافی‌است سری به وب‌سایت رسمی آن‌ها بزنید. تمام کارکنان این مجموعه درحال تلاش هستند تا بتوانند به شما بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله موضوع چسب به‌صورت کامل بررسی کردیم. این ماده به ما کمک می‌کند تا بتوانیم هر چیزی را به یکدیگر متصل کنیم. از دوران ماقبل تاریخ نیز برای ما کاربرد داشته و احتمالا تا آینده‌های دور هم ازبین نرود. این محصول دارای انواع مختلفی است و برای کاربرد‌های متنوعی هم تولید می‌شود.

صنعتگران به این موضوع توجه دارند که در ادامه مسیر چنین محصولی را به‌صورت تخصصی تولید کنند تا هر محصول تنها برای هدف معین خودش بهترین عملکرد را داشته باشد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما