شناسهٔ خبر: 67539276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید بی‌اعتمادی بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- تنش‌ها بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه‌ دارد و یکی از نزدیکان «بنیامین نتانیاهو»، «یوآو گالانت» را غیرقابل اعتماد ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از نزدیکان نتانیاهو، اعلام کرد: گالانت قابل اعتماد نیست و خواهان سرنگونی کابینه است.

این مقام نزدیک به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به مخالفت گالانت با لایحه «تغییرات قضائی» و لایحه «معافیت حریدی‌ها از خدمت نظامی اجباری» اشاره و اضافه کرد: همانطور که گالانت در موضوعات مختلف با کابینه مخالفت کرد، در موضوع توافق آتش‌بس با حماس نیز مخالفت می‌کند.

وی، گالانت را مهره نخبگان سکولار و چپ‌گرای حاکم و «هرتزی هالیوی» فرماندهی ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر، تنش بین نتانیاهو و گالانت بر سر توافق با مقاومت فلسطین درباره آزادی اسرا و توقف جنگ بالا گرفته و نتانیاهو از برگزاری نشست جداگانه گالانت با رؤسای سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر(موساد) و سازمان امنیت و اطلاعات داخلی این رژیم(شاباک) جلوگیری کرد.

براساس این گزارش، در نشست روز پنج شنبه کابینه که با حضور گالانت برگزار شد، نتانیاهو از وی انتقاد کرد و گفت: تو در اینجا نخست وزیر نیستی.

پس از آن، گالانت درصدد برگزاری نشست های جداگانه با رؤسای موساد و شاباک برای بحث درباره جزئیات توافق درباره آزادی اسرا بود که نتانیاهو، از برگزاری این نشست ها جلوگیری کرد.

براساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گالانت خواستار تسریع در پذیرش توافق به شکل کنونی آن است، اما نتانیاهو ادعا می کند که پیشنهاد حماس، «بمب گذاری شده» و غیر قابل پذیرش است و تنها راه حل برای بهبود پیشنهادها، فشار نظامی است.

تنش ها بین نتانیاهو و گالانت، همزمان با از سرگیری مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای رسیدن به آتش بس، تشدید شده است.

دور اول مذاکرات رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای مبادله اسرای طرفین، اخیرا در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که رئیس موساد که برای مذاکره با گروه حماس به قطر رفته بود، پس از پایان مذاکره برای گزارش به مقامات، از دوحه به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که پس از نشست دوحه توافق شد که هیأت های مذاکره کننده، هفته آینده مذاکرات را ادامه دهند.

نظر شما