شناسهٔ خبر: 67539103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۷۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان شمالی الحاق شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۴۷۰ هکتار زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به محدوده شهرهای استان الحاق شد.

صاحب‌خبر -

سیدعلی میرکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: الحاق زمین به محدوده شهرها در ۲ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و قبل از آن تنها ۵۰ هکتار بود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی طرح های نهضت ملی مسکن در استان افزود: عملیات ساخت ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان های خراسان شمالی در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: واحدهای مسکونی شامل گروه‌های انبوه ساز، نهضت ملی، مسکن روستایی، مسکن شهری، بافت فرسوده، خودمالکی و گروه‌های ساخت می‌شود.

ثبت نام بیش از ۸۲ هزار متقاضی نهضت ملی

وی ادامه داد: ۸۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی تاکنون در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۷۱ متقاضی واجد شرایط و ۳۱ هزار و ۹۹۲ متقاضی نیز تایید نهایی شدند.

میرکریمی با اشاره به روند پیشرفت این طرح در استان تاکید کرد: بیش از چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: سه هزار و ۸۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خراسان شمالی ۱۰ روز گذشته افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسوولان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در شهر بجنورد، مرکز این استان ۶۴ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان ۲۴ هزار واحد مستاجر هستند.

شهر بجنورد ۶۷ هزار خانوار جمعیت دارد که بر این اساس، باید سه هزار منزل مسکونی برای پاسخ به کمبود مسکن ساخته شود اما نیاز به مسکن با احتساب تامین مسکن مستحکم و مقاوم، بیش از این رقم است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما