شناسهٔ خبر: 67539046 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس ستاد مدینه:

۱۷ تیرماه؛ آخرین ورودی زائران مدینه بعد به شهر پیامبر (ص)

اصغری گفت: هزار و ۶۳۰ زائر در قالب ۱۴ کاروان به‌عنوان آخرین زائران مدینه‌بعد ۱۷ تیر از مکه مکرمه به مدینه منوره می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «علی اصغری» رئیس ستاد مدینه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج اظهار داشت: هزار و ۶۳۰ زائر در قالب ۱۴ کاروان به‌عنوان آخرین زائران مدینه‌بعد فردا (یکشنبه، ۱۷ تیر) از مکه مکرمه به مدینه منوره می‌آیند.

وی افزود: زائرانی که به‌عنوان آخرین گروه وارد شهر پیامبر (ص) می‌شوند، همگی از اهل سنت هستند که به‌مدت پنج روز در این شهر اسکان خواهند یافتد.

اصغری گفت: این زائران علاوه بر زیارت حرم شریف نبوی و قبرستان بقیع، زیارت دوره (اماکن مقدس مدینه) نیز خواهند داشت و نوبت زیارت روضه شریفه نیز برای آنها گرفته خواهد شد.

وی به تسهیل عملیات انتقال زائران از فرودگاه مدینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که در زمینه عدم قرار دادن آب زمزم، نوشابه، پاور بانک، شامپو و... در چمدان صورت گرفت، مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و همین مسئله سبب شده که تأخیر‌های پروازی به خاطر مشکل چمدان‌ها به حداقل خود برسد.

اصغری تصریح کرد: پرواز‌های انتقال زائران از فرودگاه بین‌المللی مدینه به میهن اسلامی نیز با تلاش و همدلی همکاران در بخش هواپیمایی با تأخیر بسیار کمتری نسبت به روز‌های نخست در جریان است و زائران پس از پنج روز اقامت در شهر مدینه به کشور منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد مدینه بر ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب و نظارت میدانی تا آخرین روز حضور زائران ایرانی در شهر پیامبر (ص) تأکید کرد و گفت: آخرین پرواز خروجی ویژه زائران از شهر مدینه منوره روز جمعه (۲۲ تیر) خواهد بود که حجاج اهل سنت را به کشور منتقل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین، آخرین پرواز شهر مدینه نیز بامداد روز شنبه (۲۳ تیر) به مقصد تهران انجام خواهد شد که مسافران آن عوامل اجرایی هستند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما