شناسهٔ خبر: 67538979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار مشارکت دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تشریح آمار مشارکت دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در این استان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی با حضور در استودیو انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت استان خراسان رضوی در دور نخست رتبه چهار کشوری بود، اظهار کرد: در میان کلان استان‌ها خراسان‌رضوی، رتبه نخست را کسب کرد و در دور نخست، میزان مشارکت ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم شور انتخابات بهتر شد و حضور مردم گسترده‌تر بود افزود: در استان چهار هزارو ۵۶۷ شعبه اخذ رأی داشتیم که از این تعداد سه هزارو ۵۰۸ ثابت و هزار و ۵۹ سیار و دو هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۱ شعبه روستایی داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیشترین آرای اخذ شده در استان، مربوط به یک صندوق در گلبهار بود که ۱۹۲۰ رأی را اخذ کرده است و بعد از آن صندوق حرم مطهر رضوی بوده است، در مجموع واجدان شرایط استان چهار میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۲۷ نفر بودند.

طباطبایی بیان کرد: مجموع آرای مأخوذه انتخابات پانزدهم تیر در استان خراسان رضوی دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ بوده است که ۵۷/۹۸ درصد مشارکت داشتیم که نسبت به دور نخست انتخابات حدود ۱۰ درصد افزایش مشارکت داشتیم.

وی افزود: سعید جلیلی با کسب یک میلیون و ۶۹۶ هزار و شش رأی و مسعود پزشکیان با کسب یک میلیون و ۸٠ هزار و ۶۷۵ رأی در خراسان رضوی کسب کردند.

طباطبایی با بیان اینکه ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان در استان بانوان و ۴۸ درصد آقایان بودند، گفت: ۸۵ درصد از مراجعه‌کنندگان با کارت ملی هوشمند مراجعه کردند.

نظر شما