شناسهٔ خبر: 67538353 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

به تماشای چالش‌ ماهی و کودکی در کوره‌های آجرپزی می‌نشینیم

فیلم‌های کوتاه «اَیار»، «دوئل»، «مدیر مدرسه»، «گربه ماهی» در شانزدهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روی پرده سینما بهمن می‌روند و با حضور آرش خوشخو،نویسنده و منتقد سینما نقد و بررسی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به‌‌گزارش هنرآنلاین، شانزدهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 17 تیرماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه «ایار» به کارگردانی مهدی امینی ، «دوئل» به کارگردانی اعظم مرادی ، «مدیر مدرسه» به کارگردانی میکائیل دیانی، «گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهماندوست روی پرده خواهند رفت.

آرش خوشخو، نویسنده و منتقد سینما کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«اَیار» به نویسندگی و کارگردانی مهدی امینی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان قم، سیدحمیدرضا منتظری و سعید نجاتی داستان فردی به نام بهزاد است که در کوره آجرپزی کار و برای خرید دوچرخه پول‌هایش را جمع می‌کند ولی…

فیلم کوتاه «اَیار» جایزه ویژه جشنواره و پروانه زرین ویژه هیات داوران بخش بین‌الملل کوتاه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دریافت کرده است .همچنین در دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت که ۱۹ اسفند برگزار شد توانست جایزه بهترین صدابرداری را از آن خود کند.

«دوئل» به نویسندگی وکارگردانی اعظم مرادی و با تهیه‌کنندگی یوسف ترابی داستان محیط بانی است که مدت‌ها دنبال دستگیری یک شکارچی حرفه‌ای است اما موفق نمی‌شود تا اینکه در یک کوهستان برفی در موقعیتی حساس قرار می‌گیرند.

«مدیر مدرسه» به کارگردانی میکائیل دیانی و تهیه‌کنندگی سید محمدهادی آقاجانی داستان سه تن از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه است که برای برگزاری تظاهرات خیابانی فراخوان داده اند…

«گربه ماهی» به کارگردانی امیرحسین مهماندوست و تهیه کنندگی منصور مهماندوست، امیرحسین مهماندوست روایتی است از دختر جوانی به نام ماهی که دارای بیماری وسواس است. در اولین روز اسباب کشی به خانه دانشجویی جدیدش با همسایه طبقه بالای خود وارد چالش‌های رفتاری فراوانی می‌شود که …

شانزدهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ 17 تیرماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

نظر شما