شناسهٔ خبر: 67538163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سفر زیارتی خانواده‌های اهداکننده اعضای پیوندی(جانبخشان) به دیار شمس‌الشموس

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، به همت حامیان و همراهان انجمن، بار دیگر خانواده‌های اهداکنندگان اعضای پیوندی (جانبخشان) که نام ایشان به قید قرعه در بزرگترین آیین قدردانی از خانواده‌های اهداکننده (جشن نفس) انتخاب می‌شود، راهی سفر مشهد مقدس شدند‌. لازم به یادآوری است که این خانواده‌ها در بیستمین جشن نفس که سال ۱۴۰۲ برگزار شد حضور داشتند و نام آنها در قرعه‌کشی مراسم انتخاب شده است.

در روز اول سفر یعنی چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳، کاروان زیارتی خانواده‌ها از محل اقامت‌ به سمت حرم مطهر حرکت کرد. در تمام طول مسیر پیاده‌روی، بنر و تصویر جانبخشان زینت‌بخش این کاروان بود. از لحظات جالب توجه، منقلب شدن عابران و رهگذران و پرسیدن سوالات مختلف بود. سپس خانواده‌ها مسیری را در صحن جمهوری پیاده‌روی کردند. خدام نیز خانواده‌ها را میهمان صلوات خاصه امام رضا ع کردند. در آخر به همت دفتر فرهنگی حرم مطهر و جناب عسکرزاده، مراسم دعا و روضه در رواق دارالهدایه برگزار گردید.

در روز دوم نیز برنامه‌‌ی بازدید از مجموعه توس (آرامگاه فردوسی، مزار استاد شجریان و مزار مهدی اخوان ثالث) برگزار شد. در این فصا نیز عکس جانبخشان همراه خانواده‌های عزیز بود.

تمام تلاش انجمن بر این بوده تا همه‌ی ساعات این خانواده‌های گرانقدر را به برنامه‌های خود اختصاص ندهد و ایشان زمانی را برای زیارت و سیاحت خودشان نیز سپری کنند.

امیدواریم خاطره ی خوبی از این سفر برای خانواده ها رقم خورده باشد.

یاد و نام هر آن کسی که جان بخشید و نامیرا گشت تا به همیشه گرامی باد.

نظر شما