شناسهٔ خبر: 67538047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای فرایند «PM» برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات شهری اصفهان

‌مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر فرایند «PM» برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه روی تأسیسات شهری این کلان‌شهر اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان برای نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری این کلان‌شهر اظهار کرد: شهرداری اصفهان با توجه به خدمات گسترده بیش از ۵۰۰ پارک اصلی و محلی دارد که تأسیسات و تجهیزات داخل این پارک‌ها نیاز به سرویس و نگهداری منظمی دارد.

وی گفت: اصل هدف ما از نگهداری و تعمیرات این است که کیفیت خدمات به مردم در موضوعاتی همچون روشنایی، آب‌نماها، نورپردازی‌ها ابنیه تاریخی، سرویس‌های بهداشتی، اسباب‌بازی‌ها، حرکت‌درمانی‌ها و مبلمان شهری به بهترین کیفیت ممکن باشد، همچنین موضوعات ایمنی شهری و تأسیسات به‌صورت مرتب و لحظه‌ای برقرار شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: ما هر تجهیز را شناسنامه‌دار کردیم و فرایند «PM» به معنی فرایند نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را روی تأسیسات اجرا می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: شاخص اولی که در دستور کار داریم، حداقل تعداد خرابی است، یعنی یک تجهیز طوری نگهداری شود که در طول سال خرابی آن به حداقل برسد تا کمترین خرابی و تعمیر را روی هر تجهیزی داشته باشیم.

وی افزود: شاخص دیگر موضوع نگهداری و تعمیرات است که هدف آن سرعت رفع عیب است، یعنی اگر اشکالی در تأسیسات ایجاد شد یا به‌طور مثال تجهیزی یا آب‌نمایی خراب شد، روشنایی و تابلوی برقی قطع شد، این شاخص با حداقل زمان و حداکثر سرعت عیب را رفع می‌کند.

حسینی عنوان کرد: در تأسیسات شهری حدود ۹۰ هزار پایه روشنایی، ۵۰۰ آب‌نما، ۳۰۰ دستگاه سرویس بهداشتی، ۴۰۰ محوطه بازی و سرگرمی کودکان و ۲۰۰ نورپردازی ابنیه تاریخی در حال نگهداری است.

وی گفت: در حال حاضر میانگین رفع خرابی تأسیسات، تجهیزات و مبلمان شهری کمتر از دو ساعت است، در حالی که در گذشته بیش از ۸ ساعت بود؛ در تلاش هستیم این ۲ ساعت را نیز بهبود ببخشیم و در لحظه عیوب را برطرف کنیم.

نظر شما