شناسهٔ خبر: 67538027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامعلی رحمان از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان دعوت کرد

تهران- ایرنا- امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور تاجیکستان امروز شنبه پس از اینکه سیاستمدار اصلاح طلب با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رای پیروز انتخابات ایران شد، اعلام کرد که پیروزی در انتخابات باور مردم ایران در اصلاحات آینده با رئیس جمهوری جدید را نشان می‌دهد.

امامعلی رحمان همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای پزشکیان در کارش، اضافه کرد که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

وی در پیام تبریک خود به پزشکیان تاکید کرد: در عین حال، من تداوم گفت‌وگوهای سطح بالا را ابزار مهمی برای تقویت روابط و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید.

رحمان در ادامه تصریح کرد: تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورهایمان است.

پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

نظر شما