شناسهٔ خبر: 67537923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در سی و سومین مجمع سینمایی «شوالیه طلایی»؛

لوح افتخار مشارکت اثرگذار به رایزنی فرهنگی ایران اعطا شد

لوح افتخار مشارکت اثرگذار از سوی سی و سومین مجمع بین‌المللی سینمایی «شوالیه طلایی» به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعطا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سی و سومین مجمع بین‌المللی سینمایی «شوالیه طلایی» که با حمایت کلیسای ارتدوکس روسیه در شهر امسک از دوم تا نهم خرداد 1403 برگزار شد، مجموعه فیلم‌هایی از ایران با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان به نمایش درآمدند.

فیلم‌های «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «کاپیتان» اثر محمد حمزه‌ای، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی، «کت چرمی» حسین میرزامحمدی و «شماره 10» از حمید زرگرنژاد، «چمدان» اثر هستی حسینی، «خانه ماه» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی، «گربه‌ماهی» با کارگردانی امیرحسین مهماندوست و «میراث مکتوب» به کارگردانی امیر ولی‌نژاد در بخش‌های مختلف این مجمع بین‌المللی شرکت کردند.

مجمع بین‌المللی فیلم «شوالیه طلایی» یک جشنواره فیلم سالانه سینمای معنوی و اخلاقی است که توسط هنرمند خلق روسیه نیکالای بورلیایف در سال 1992 تأسیس شد و بهترین نمایندگان سینما از سراسر جهان را با شعار «برای آرمان‌های اخلاقی و برای تعالی روح انسانی» گردهم می‌آورد.

تاکنون بیش از 8000 شخصیت فرهنگی از 60 کشور جهان در این رویداد شرکت کرده و 9000 فیلم نمایش داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما