شناسهٔ خبر: 67537247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیم‌نگاه قهرمان محروم کشتی المپیک به تیرانا - اکونیوز

اقتصاد ایران: زائوربک سیداکوف که پیش از این گفته بود به خداحافظی از کشتی و رفتن به MMA فکر کرده، نیم‌نگاهی نیز به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دارد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی المپیک 2024 طی روزهای 15 تا 21 مرداد ماه در پاریس برگزار می‌شود. اتحادیه جهانی کشتی بنابر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، تعدادی از کشتی‌گیران روس و بلاروسی را از شرکت در المپیک محروم کرد که در بین آنها نام‌های سرشناس وعنوان‌داری چون زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، عبدالرشید سعدالله‌یف، ماگومدحبیب گاژی ماگمادوف دیده می‌شد.

 

هرچند هنوز نفراتی چون اوگویف، سعدالله‌یف و... نگفته‌اند چه برنامه‌ای برای ماه‌های پیش رو و آینده خود دارند اما در خبرها آمد که سیداکوف به MMA خواهد پیوست.

چندی بعد از انتشار این خبر، سیداکوف که مدال طلای وزن 74 کیلوگرم المپیک قبلی و همچنین آخرین مسابقه جهانی را از آن خود دارد، ضمن اظهار تاسف از تصمیم اتخاذشده علیه کشتی‌گیران روس و بلاروسی اعلام کرد که صرفا به حضور در MMA فکر کرده و هیچ قراردادی در این خصوص منعقد نشده است.

به نظر می‎رسد سیداکوف نیم‌نگاهی هم به حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی داشته باشد که 7 تا 10 آبان ماه در تیرانا برگزار می‌شود.

سیداکوف که سابقه کشتی گرفتن در 79 کیلوگرم را هم دارد، شاید بتواند در لیست حاجی‌مراد گاتسالوف برای حضور در این رقابت‌ها قرار بگیرد. هرچند که روس‌ها در این وزن نیز سال گذشته با اخمد عثمانوف مدال طلا گرفتند.

پرونده حضوردر المپیک که برای این قهرمانان باتوجه به معرفی جایگزین‌های آنها به طور کامل بسته شده است، اما بعید به نظر می‌رسد آلبانی درمسیر صدور ویزا مانعی برای روس‌ها و کشتی‌گیران بلاروسی ایجاد کند؛ چراکه پیش از این در پی کارشکنی میزبان اولیه مسابقات امیدهای جهان در سال 2023 برای صدور ویزای کشتی‌گیران دو کشور، اتحادیه جهانی میزبانی را به آلبانی واگذار کرد که این کشور امسال علاوه هم علاوه بر برگزاری مسابقات زیر 23 سال جهان، میزبان رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی هم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما