شناسهٔ خبر: 67537154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین جزئیات از چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت بیش از ۶۴ درصد از واجدان شرایط اخذ رأی استان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر امروز _شنبه شانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد آرای مأخوذه در انتخابات ریاست‌جمهوری که هم‌زمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد، ۳۷۹ هزار و ۷۱ رأی و تعداد آرای صحیح ۳۷۴ هزار و ۵۹۱ رأی و تعداد آرای باطله ۴۴۸۰ رأی بود.

وی با بیان اینکه در این انتخابات ۳۸۲ هزار و ۱۰ تعرفه مصرف شده است، افزود: از این مجموع سعید جلیلی ۱۹۹ هزار و ۷۰۹ رأی و آقای مسعود پزشکیان ۱۷۴ هزار و ۸۸۰ رأی به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بر اساس آرای مأخوذه محاسبه شود، ۶۴.۷ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند و اگر بر اساس آرای صحیح مأخوذه باشد، ۶۴ درصد از واجدان شرایط در انتخابات مرحله دوم ریاست‌جمهوری مشارکت داشته‌اند و اگر بر اساس تعرفه‌های مصرف شده محاسبه شود، ۶۵.۳ درصد از واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد سیستم‌های رأی‌گیری در استان آنلاین و ۲ درصد آفلاین بودند، تصریح کرد: آرای تکراری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۷۱ رأی بود که در شعبه‌های آفلاین انجام گرفته است.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد: استعلاماتی که با کارت ملی و شناسنامه انجام شده است، ۶۹ درصد رأی‌دهندگان با کارت ملی رأی داده‌اند و ۳۱ درصد شرکت‌کنندگان با شناسنامه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

وی افزود: استعلام‌های دستی ۳۱ درصد و کسانی که غیردستی وارد سامانه شده‌اند، ۶۹ درصد بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نظر ترکیب سنی، ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۲۵ سال داشتند، همچنین ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان ۲۵ تا ۳۵ سال و ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان ۳۵ تا ۴۵ سال داشتند.

وی تصریح کرد: افراد با سن ۴۵ تا ۵۵ سال حدود ۱۹ درصد، ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۱ درصد و ۶۵ تا ۷۵ سال حدود هفت درصد و ۷۵ تا ۸۵ حدود دو درصد و ۸۵ تا ۹۵ سال یک درصد و بالاتر از ۹۵ حدود ۱۸۵ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری مرحله دوم شرکت داشتند و رأی دادند.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه تعداد بانوان از لحاظ مشارکت ۵۲ درصد و آقایان ۴۸ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در دور اول ۴۹ درصد در انتخابات شرکت کرده بودند و اکنون بالای ۶۴ درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: در مرحله دوم به دلیل شفافیت در مناظره‌ها و آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی در استان‌ها مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشتند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کشور از لحاظ مشارکت رتبه سوم کشور هستیم، انتخابات استان در کمال امنیت و آرامش برگزار شد و بخش اعظم این آرامش به خود مردم برمی‌گردد.

نظر شما