شناسهٔ خبر: 67536610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه‌های حکیم سبزواری و محمدعلی جناح پاکستان تفاهمنامه امضا کردند

سبزوار- ایرنا - رییسان دانشگاه‌های حکیم سبزواری و محمدعلی جناح پاکستان، با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه حیم سبزواری، این تفاهم‌نامه روز شنبه در جریان سفر رییس و مسوولان این دانشگاه به پاکستان، در دانشگاه محمدعلی جناح توسط دکتر محمدعلی زنگنه اسدی و دکتر زبیراحمد شیخ، روسای این ۲ مرکز آموزش عالی امضا شد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این خصوص گفت: این سند همکاری در راستای گسترش دیپلماسی علمی در حوزه پژوهش و فناوری بین ۲ دانشگاه منعقد شده است.

زنگنه اسدی ادامه داد: همکاری های دوجانبه برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری در برگزاری نمایشگاه های علمی، پژوهشی و فناوری مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت از راه‌اندازی کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه های ۲ کشور از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه است.

دانشگاه محمدعلی جناح که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده است، یک موسسه آموزش عالی خصوصی انتفاعی در محیط شهری کلان‌شهر "کراچی" است که در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر، علوم کامپیوتر، علوم مدیریت، مرکز مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم زیستی فعالیت دارد.

هفته گذشته نیز مسوولان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه جی‌سی لاهور پاکستان، باهدف گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده بودند.

دانشگاه حکیم سبزواری، عضو دبیرخانه همکاری های علمی - فرهنگی ایران و پاکستان است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۲ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

نظر شما