شناسهٔ خبر: 67536603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درصد آرای پزشکیان و جلیلی در سیستان و بلوچستان چقدر بود

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بنا بر بررسی‌ها و گزارش‌های انجام شده مسعود پزشکیان ۶۷.۶ دهم درصد و سعید جلیلی ۳۱ درصد از مجموع آرا را در این دور از انتخابات در این استان را کسب کردند.

صاحب‌خبر -

عباس ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۶۹ هزار و ۱۶۲ نفر از واجدان شرایط رای دادن در استان در دومین دور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پانزدهم تیر شرکت کردند که نسبت به دور اول افزایش قابل توجه دارد.

وی بیان کرد: ۱.۴ دهم درصد آرا نیز در دور دوم انتخابات در استان سیستان و بلوچستان باطله بود.

به گزارش ایرنا از حدود یک‌میلیون و ۹۱۹ هزار نفر واجد شرایط در سیستان و بلوچستان تعداد ۱۸۸ هزار نفر رای اولی بودندو در واقع با مشارکت پیش رو در انتخابات جشن تکلیف سیاسی خویش، را پاس داشتند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده بود.

در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی دیروز ۱۵ تیرماه برای بار دوم باید رای گیری انجام شد.

نظر شما