شناسهٔ خبر: 67536530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳۹۰ کیلومتر راه ریلی در لرستان در دست ساخت است

آزیتا یوسفیان

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در لرستان گفت: ۳۹۰ کیلومتر راه ریلی در استان در دست ساخت است.

صاحب‌خبر -

گودرز باباعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان، ۱۴ پروژه داریم که چهار پروژه ریل پایه و ریلی هستند و ۱۰ پروژه در حوزه راه اعم از آزادراه، چهار خطه و راه اصلی است.

وی ادامه داد: ۳۹۰ کیلومتر  راه ریلی را در دست ساخت داریم که ۱۱۴ کیلومتر در حوزه دورود - خرم‌آباد و ۲۱۹ کیلومتر خرم‌آباد -اندیمشک، ۳۰ کیلومتر ازنا - الیگودرز و ۲۷ کیلومتر دورود - بروجرد است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در لرستان گفت: در حوزه راه لرستان از مجموع  ۱۲۳ کیلومتر ۴۷.۵ کیلومتر در مرحله پایانی روسازی است. اگر بخشی از مطالبه پیمانکاران پرداخت شود، این قابلیت وجود دارد که  ۴۷.۵ کیلومتر امسال زیر بار ترافیک برود و به بهره‌برداری برسد.

باباعباسی اظهار کرد: در سه سال گذشته در حوزه شرکت ساخت، ۱۰ کیلومتر راه از استان به بهره‌برداری رسید که ۶.۵ کیلومتر آن محور ازنا - شازند و ۳.۵ کیلومتر محور الیگودرز - اصفهان بوده است.

وی گفت: از پروژه‌هایی که قابلیت بهره‌برداری دارند می‌توان به ۱۲.۵ کیلومتر محور خرم‌آباد - پلدختر در قطعه یک و ۱۲.۳ کمربندی شهرستان دورود که در مرحله پایانی است و ۱۳.۵ کیلومتر از محور الیگودرز - اصفهان بین شول‌آباد به سه‌راهی چمن سلطان، ۹.۲ کیلومتر از محور ازنا - شازند  اشاره کرد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در لرستان افزود: چنانچه ۹.۲ کیلومتر از محور  ازنا - شازند  تکمیل شود پرونده کل پروژه این محور در لرستان بسته خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما