شناسهٔ خبر: 67536488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرستان تفت رکورددار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با ۱۳۶ درصد

یزد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان یزد از ثبت رکود ۱۳۶.۵۸ درصدی مشارکت مردم شهرستان تفت در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری خبرداد و گفت: علت این آمار بالا حضور شهروندان دیگر مناطق استان در مناطق ییلاقی این شهرستان در روزهای جمعه است که در شعبه های این شهرستان رای خود را به صندوق انداختند.

صاحب‌خبر -

"سعید رستگاری" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از تفت، شهرستان مهریز با ۱۰۹.۴۵ درصد شاهد بیشترین میزان مشارکت در استان بود که این شهرستان نیز در زمره مناطق ییلاقی محسوب شده و همانند شهرستان تفت میزبان افراد غیربومی در روز جمعه بوده است.

وی اظهار داشت: دیگر شهرستان های استان از جمله بهاباد ، بافق، اشکذر، اردکان ، زارچ ، میبد، مروست، ابرکوه ، خاتم و یزد به ترتیب با میزان ۸۸.۶۴ ، ۸۲.۳۴ ، ۸۱.۵۵، ۸۱.۳۵ ، ۷۸.۶۸ ، ۷۷.۸۰ ،۷۶.۶۲ ، ۷۲.۳۱، ۶۳.۹۸ و ۵۵.۲۶ درصد بیشترین مشارکت را داشتند.

شهرستان تفت رکورددار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با ۱۳۶ درصد

رستگاری ادامه داد: سعید جلیلی با رقم ۶۲.۳۲ درصد بیشترین آرای استان را در شهرستان ابرکوه به دست آورد و پس از آن شهرستان بافق با رقم ۶۱.۰۷ درصد قرار داشت.

به گفته رستگاری میزان رای سعید جلیلی در اردکان ، اشکذر ، میبد و بهاباد ، تفت ، خاتم ، زارچ ، مروست ، مهریز و یزد نیز به ترتیب ۴۶.۵۳، ۴۲.۴۳، ۶۰.۸۹ ، ۷۴.۰۹، ۴۶.۷۴ ، ۴۵.۷۶ ، ۴۲.۶۵ ، ۵۲.۴۱، ۴۶.۳۴ و ۴۶.۰۶ درصد ثبت شد.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین رای ثبت شده برای مسعود پزشکیان با ۵۵.۸۳ درصد مربوط به شهرستان اشکذر و پس از آن شهرستان خاتم با ۵۳.۰۳ درصد اعلام بوده است.

دبیر ستاد انتخابات یزد اضافه کرد: میزان رای مسعود پزشکیان در شهرهای ابرکوه ، اردکان ، بافق ، بهاباد ، تفت ، زارچ ، مروست ، مهریز و میبد و یزد نیز به ترتیب ۳۵.۹۲، ۵۰.۹۱ ، ۳۷.۰۲، ۲۴.۴۳ ، ۵۱.۴۶ ، ۵۵.۰۷ ، ۴۶ ، ۵۱.۸۲ ، ۳۶.۳۱ و ۵۲.۴۴ درصد بوده است.

وی درصد مشارکت مردم استان یزد را ۶۹.۴۴ درصد ذکر کرد و گفت: در مجموع سعید جلیلی ۴۹.۰۵ درصد و مسعود پزشکیان ۴۸.۶۸ درصد آرا را در استان یزد کسب کردند.

نظر شما