شناسهٔ خبر: 67535969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش "نذر امسال من، حمایت از یک یتیم" در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: همزمان با ماه محرم پویش "نذر امسال من، حمایت از یک یتیم" در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

روح اله صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، افزود:همزمان با ایام عزاداری‌ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، پویش "به عشق حسین(ع)" برای جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از امروز آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه می یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: همچنین پویش اطعام و احسان حسینی با هدف توزیع غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند در همین ایام با مشارکت مراکز نیکوکاری و هیات‌های مذهبی و مساجد در سراسر استان اجرا می‌شود.
صالحی گفت: مشارکت در طرح اطعام و احسان حسینی از طریق شماره‌گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۰۲۴# و یا شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۳-۰۴۲۰ ممکن است.
وی با بیان اینکه حامی‌یابی، طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله رویکردهای طرح اطعام حسینی است، اضافه کرد: ۱۸۳ مرکز نیکوکاری و دفاتر چهارده گانه کمیته امداد آماده دریافت نذورات مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در قالب این طرح هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمار احصا شده تعداد حامیان کمیته امداد زنجان به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.
وی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۸۸۵ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.
مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.
۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

نظر شما