شناسهٔ خبر: 67535863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای فرایندهای معاملات شهرداری قم به‌صورت الکترونیک

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: فرایند معاملاتی شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ستاد اطلاع‌رسانی شده است و تامین‌کنندگان می‌توانند در نقاط مختلف کشور اسناد را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

حامد یاوری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در گذشته اطلاع‌رسانی قراردادهای شهرداری قم به‌صورت سنتی انجام می‌شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب از رسالت‌های اداره امور قراردادها و پیمان‌ها است و با فعالیت در سامانه ستاد شاهد رشد چشمگیر معاملات نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: فرایند معاملاتی شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ستاد اطلاع‌رسانی شده است و تأمین‌کنندگان می‌توانند در نقاط مختلف کشور اسناد را دریافت کنند.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی نیز به‌صورت آنلاین و الکترونیک می‌توانند اسناد را کنترل و فرایندها را رصد کنند، تصریح کرد: تاریخ دریافت اسناد، تاریخ ارائه پیشنهاد و تاریخ تشکیل کمیسیون از جمله اطلاعاتی است که در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود.

یاوری‌فر با تاکید بر اینکه مناقصات می‌توانند به‌صورت یک مرحله‌ای یا دومرحله‌ای باشد، اضافه کرد: فرایند ارزیابی در مناقصات یک مرحله‌ای ساده‌تر بود، در مناقصات کم‌اهمیت‌تر یا مناقصات عمرانی با ارقام کم می‌توان با گواهی سلامت، صحت و درستی طرف مقابل را سنجید.

وی با بیان اینکه در مناقصات پیچیده فرایند به‌صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: مناقصات پس از اجرای فرایندها به کمیته بازرگانی انتقال و پس از بررسی‌های لازم مستندات در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم ادامه داد: پاکت پیشنهاد قیمت برای شرکت‌هایی که نتوانند در این مرحله امتیاز لازم را کسب کنند، بازگشایی نمی‌شود.

یاوری‌فر عنوان کرد: اعضای کمیسیون همچون مدیر کل حقوقی، دبیر کمسیون، معاون مالی و اقتصادی به‌عنوان کارفرما، بالاترین مدیر حوزه مربوطه و مأمور فنی منتخب شهردار و سه نفر از اعضای کمیته فنی و بازرگانی در رد یا تأیید شرکت‌ها، حق رأی و اختیار دارند.

وی درباره قراردادهای منعقد شده در شهرداری مرکز اضافه کرد: پروژه‌هایی که در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده باشد در دل پروژه‌های شهرداری مرکز اجرایی می‌شود، همچون نگهداری فضای سبز که سازمان سیما و منظر در خواست کرده و شهرداری مرکز موظف به اجرای آن است.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: مناطق هشت‌گانه شهرداری قم نیز می‌توانند قراردادهایی تا مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را به‌صورت مستقل منعقد کرده و تمام فرایندها را انجام دهند.

نظر شما