شناسهٔ خبر: 67535588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم تبیین فرهنگ مصرف آب با تأسی از احکام دینی

مشهد- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی بر نقش شهروندان در تبیین فرهنگ مصرف آب با تأسی از احکام دینی به ویژه فریضه امر به معروف ونهی از منکر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آب و فاضلاب خراسان رضوی در راستای تاکید و تحقق اهداف وزارت نیرو و شرکت مهندسی با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی استان از جمله معلمان و دانش آموزان، روحانیون، هنرمندان و… در ابتدای هر سال جدول کاملی از برنامه‌های فرهنگی را تهیه و مناسب هر دوره آنها را اجرا می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در همین رابطه دیدار مدیران عامل و مدیران امورها با نمایندگان مجلس، فرمانداران و اعضای شورای های اسلامی استان به منظور ارائه گزارش وضعیت منابع تأمین و توزیع آب، تبلیغات محیطی، برگزاری میز خدمت در مصلای های نماز جمعه، اجرای مانور گشت آب، جشنواره دانش آموزی دست سازه‌های آبی شهرستان تربت جام، برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت مصرف برای مشترکین آب، برگزاری شب شعر، بازدید دانشجویان و بهورزان از تأسیسات آب، سخنرانی ائمه جمعه درباره مدیریت مصرف، پخش محتوای مدیریت مصرف آب در سینماها، برگزاری پویش آب_ را _دریابیم، حضور مدیران در برنامه‌های رادیویی، نصب پوستر صرفه جویی در تاکسی‌های درون شهری، پخش تیزر تبلیغاتی مدیریت مصرف آب (شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون شهری)، برپایی ایستگاه نقاشی، درج پیام‌های مدیریت مصرف در نشریات استانی و محلی از جمله اقداماتی است که در راستای گسترش مدیریت مصرف آب در سطح استان به اجرا درآمد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به قداست و ارزش آب به عنوان یک کالای ارزشمند و غیرقابل تجدید پذیر از همه اقشار جامعه خواست به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر از این موهبت الهی حراست کنند.

امامی از انشعابات و چاه‌های غیرمجاز و استفاده از شرب برای دام، شستشوی حیاط و خودرو و آبیاری درختان و به عنوان منکر نام برد و وظیفه آحاد جامعه را هدایت و تشویق مشترکین بد و پرمصرف به پرهیز از اسراف در مصرف آب شرب دانست.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه هرچند آب و فاضلاب خود را در برابر مصارف غیر اصولی برخی مشترکان آب مسؤول می‌داند و با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب تلاش می‌کند ولی مادامی که شهروندان و روستاییان خود را در راستای این سیاست فرهنگی سهیم ندانند، نمی‌توان به تمامی اهداف مورد نظر دست یافت.

تعرفه آب در ایران واقعی نیست

وی با تاکید بر اینکه تعرفه آب در ایران واقعی نیست یادآور شد: همین موضوع تبدیل به یک منکر در نزد مشترکینی شده است که از آب برای پر کردن استخر و آبیاری فضای سبز باغ ویلاهای چند هزار متری استفاده می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از روستاها به دلیل نبود منابع پایدار آب با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

امامی با اظهار نگرانی از افزایش سرعت افت سفره‌های زیر زمینی به عنوان مهمترین منبع تأمین آب شرب بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب در استان، از سخنرانان مذهبی و هیآت عزادار خواست در ایام سوگواری محرم الحرام و با توجه به نقش آب در واقعه کربلا و جایگاه آن در نزد یاران امام حسین (ع) مردم عزادار را به مصرف بهینه توصیه کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی خطاب به مشترکین آب از آنان خواست با تاسی از دستورات اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در صورت مشاهده منکر بد مصرف کردن، مانع از هدر رفت و تضییع حق آیندگان در استفاده از این نعمت خدادادی شوند.

نظر شما