شناسهٔ خبر: 67535417 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

راهکارهای اجرای بهینه طرح نهضت آسفالت در کرج تبیین شد

جلسه برنامه‌ریزی و تبیین و تعیین راهکارهای اجرای بهینه و مطلوب طرح نهضت آسفالت و بررسی چالش‌ها و موانع پیش رو، به منظور دستیابی سریع‌تر به اهداف طرح و ارتقاء سطح کیفی آسفالت معابر و تسهیل در امر تردد شهروندان، در محل سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جلسه برنامه‌ریزی و تبیین و تعیین راهکارهای اجرای بهینه و مطلوب طرح نهضت آسفالت و بررسی چالش‌ها و موانع پیش رو، به منظور دستیابی سریع‌تر به اهداف طرح و ارتقاء سطح کیفی آسفالت معابر و تسهیل در امر تردد شهروندان، به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دوره ششم مدیریت شهری کرج، با حضور شهردار کرج، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرکرج، قائم مقام، معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و مدیران مناطق، در محل سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد.


در ابتدای جلسه محمدرضا ناصرخاکی، معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج ضمن بیان اهداف طرح، اظهار کرد: میزان کل اعتبار اجرای آسفالت معابر سطح شهر در بودجه سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این میزان، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج اختصاص پیدا کرده و مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز توسط مناطق ۱۰‌گانه در امر اجرای تراش و روکش مکانیزه آسفالت و لکه‌گیری کارسازی خواهد شد.


شایان ذکر است امسال برای اولین بار در بودجه ۸ منطقه کرج، ردیف اجرای آسفالت مکانیزه پیش‌بینی شده است.

در ادامه جلسه مدیرکل معابر شهری و پیاده روها شهرداری کرج از برداشت حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع از معابر اصلی شهر (تعداد ۱۵۸ معبر) توسط دستگاه مجهز به سامانه pms، به منظور سنجش دقیق و فنی میزان خرابی‌های روکش آسفالت معابر مذکور خبر داد و گفت: خروجی سامانه موصوف، منجر به تعیین شاخص pci (درجه خرابی معبر) می‌شود که در اولویت‌بندی صدور دستور کارهای اجرای آسفالت، نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.


علی فروغی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج، در این جلسه با اشاره به آمادگی کارخانه آسفالت برای تأمین آسفالت مورد نیاز مناطق، بیان داشت: این سازمان در هفته جاری موفق به اخذ دو پیمانکار جدید تراش و روکش مکانیزه آسفالت با مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان شده که با افزوده شدن این دو پیمانکار به پیمانکاران قبلی، سرعت و توان اجرایی سازمان در بخش تراش و روکش آسفالت معابر سطح شهر افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.


فروغی همچنین از مدیران مناطق درخواست کرد هر چه سریعتر نسبت به تهیه و ارسال اسناد قراردادهای پیمانکاران اجرای مکانیزه آسفالت مناطق خود اقدام و پیمانکاران ماخوذه را به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج به منظور انجام برنامه‌ریزی توزیع عادلانه و به موقع آسفالت (قبل از رسیدن فصول سرد سال) معرفی کنند.


در ادامه این نشست مدیران مناطق ده‌گانه به بیان موانع و چالش‌های موجود در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت پرداخته و پیشنهادها و راهکارهای مناسب در جهت رفع موانع و مشکلات مورد اشاره به شهردار کرج و قائم مقام محترم ارائه شد.


گفتنی است از جمله مهمترین چالش‌ها و معضلات مطرح شده مدیران مناطق می‌توان به موضوع حفاری‌ها و ترمیم غیر اصولی آن‌ها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد.


منتشر شده در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳

نظر شما