شناسهٔ خبر: 67535373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استمراربرنامه امتحانات پایانی سوادآموزان کردستان تا پایان شه... -

اقتصاد ایران: سنندج_ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: برنامه امتحانات پایانی سوادآموزان تنظیم وبا حضور دست‌اندرکاران، فرایند امتحانات پایانی از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز وتا شهریور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۲۲۰ نفر از سوادآموزان استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند که هزار و ۹۴۹ نفر آنان در دوره سواد آموزی، پنج هزار و ۱۲۱ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در دوره تحکیم مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره به متفاوت بودن زمان شروع هر کلاس، افزود: به محض اتمام مدت زمان آموزش، امتحانات سوادآموزان در دوره‌های مختلف بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی پیش بینی و در حال انجام است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از آغاز امتحانات پایانی بیش از ۹ هزار نفر از سوادآموزان کردستان خبر داد و گفت: با توجه به زمان تشکیل کلاس و پایان مدت آموزش، امتحانات دوره‌های سوادآموزی در حال انجام است.

خسروی همچنین از تشکیل ستاد امتحانات سوادآموزی در استان و شهرستان‌ها و مناطق، حوزه بندی، تعیین عوامل و ساز و کارهای لازم خبر داد و گفت: برنامه امتحانات پایانی سواد آموزان تنظیم و با حضور مسؤولان و دست اندرکاران، فرایند امتحانات پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

خسروی افزود: در همین راستا دستورالعمل، آئین نامه و آخرین توصیه‌های لازم در خصوص برگزاری دقیق و منظم امتحانات پایانی سوادآموزان به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

وی یکی از اقدامات ستاد امتحانات سوادآموزی استان را نظارت بر برگزاری آزمون‌های پایانی عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس برنامه تنظیم شده متناسب با هر ماه، اعضای ستاد سوادآموزی از حوزه‌های مربوطه بازدید و نظارت لازم صورت می‌گیرد. اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای ستاد امتحانات سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق نیز به صورت مستمر از حوزه‌های برگزاری بازدید و گزارش آن در پایان ماه به استان منعکس شود.

معاون سوادآموزی استان کردستان، صحت و سلامت و برگزاری دقیق امتحانات را مهم‌ترین اولویت این حوزه عنوان کرد و گفت: فرایند امتحانات پایانی دوره‌های سواد آموزی باید بر اساس راهنمای عمل برگزاری آزمون‌ها و تصحیح اوراق انجام و ضمن سازماندهی، توجیه و آموزش، صدور ابلاغ و نظارت، مقدمات لازم برای برگزاری بهینه امتحانات فراهم و در ادامه اوراق امتحانات تصحیح و نمرات در سامانه درج و کلیه مراحل مطابق دستورالعمل اجرایی شود.

به گفته خسروی در سال تحصیلی جاری ۸۰۸ کلاس سواد آموزی فعالیت دارد و بعد از اتمام زمان آموزش، امتحانات سواد آموزان تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار و نتایج آن اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما