شناسهٔ خبر: 67535277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مشارکت ۵۵ درصدی کرمانی‌ها در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مشارکت مردم استان کرمان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با افزایش ۹ درصدی به ۵۵ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رحمان جلالی امروز _شنبه شانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کرمان یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۲ نفر پای صندوق‌های رأی آمدند که از این تعداد یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۰ آرای صحیح و ۲۳ هزار و ۲۵۲ آرای باطله بودند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با ۹ درصد افزایش به ۵۵ درصد رسید، افزود: در این دوره از انتخابات سعید جلیلی ۷۷۳ هزار و ۵۹۱ رأی و مسعود پزشکیان ۴۷۹ هزار و ۲۴۹ رأی به ترتیب معادل ۶۱.۷۵ و ۳۸.۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان حضور گروه‌های مختلف جامعه در انتخابات را دشمن‌شکن دانست و با قدردانی از تلاش اصحاب‌رسانه برای جلب مشارکت مردمی، تصریح کرد: با همراهی فراجا، سپاه، بسیج و سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) انتخابات بدون حاشیه امنیتی در استان کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به حمله سایبری به زیرساخت‌های استان در روز گذشته، ادامه داد: هدف این حمله سایبری دسترسی به اکانت اصلی سامانه جامع انتخابات بود که با هوشیاری و هوشمندی تیم امداد سایبری و فنی خنثی و انتخابات در آرامش برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تشکیل ۱۷ پرونده تخلفات انتخاباتی، گفت: بیشتر تخلفات مربوط به خریدوفروش رأی و خارج از حوزه‌های رأی‌گیری بوده است.

نظر شما