شناسهٔ خبر: 67535252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استولتنبرگ: ناتو به دنبال راهکارهای عملی همکاری کره‌جنوبی در زمینه اوکراین است

تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی در نشست آتی خود در واشنگتن به دنبال ایجاد راهکارهای عملی همکاری کره‌جنوبی در زمینه (کمک به) اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری یونهاپ، «ینس استولتنبرگ» روز گذشته (جمعه) در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت که وی رهبران کشورهای کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند را برای سومین سال متمادی به منظور توسعه همکاری های امنیتی با کشورهای متحد در منطقه هند و اقیانوسیه به نشست ناتو دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه کره جنوبی شریک بسیار توانمندی است و رئیس جمهوری این کشور قرار است در نشست یادشده حاضر شود، افزود: فکر می کنم این موضوع بیانگر آن باشد که تا چه اندازه شراکت ما (ناتو با این کشور) عمیق و مستحکم است.

استولتنبرگ اهمیت همکاری با شرکای منطقه ای هند و اقیاونسیه در زمانی که روسیه با کمک چین و کره شمالی جنگ با اوکراین را ادامه می دهد، برجسته ساخت.

وی گفت که ناتو قرار است در نشست پیش رو در زمینه ایجاد همکاری عملی در زمینه پروژه های خاص در مورد اوکراین، سایبری، فناوری های جدید و صنایع دفاعی با کره جنوبی به بحث و گفت و گو بپردازند.

یونهاپ افزود: در جریان اجلاس سال گذشته ناتو در لیتوانی، «یون سوک یول» (Yoon Suk Yeol) رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که سئول اشتراک گذاری اطلاعات نظامی را با ناتو از طریق «سیستم جمع آوری و بهره برداری اطلاعات میدان نبرد» افزایش خواهد داد.

این سسیتم به اعضای ائتلاف نظامی ناتو کمک می کند اسرار نظامی را به اشتراک گذاشته و اقدامات بعدی را بر اساس اطلاعات گردآوری شده، تعیین کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است در روزهای ۱۰ تا ۱۱ ماه جولای (۲۰ تا ۲۱ تیر ۱۴۰۳) در نشست آتی ناتو شرکت کند. این نشست با تمرکز بر راه های گسترش همکاری در زمینه امنیتی میان متحدان و در پاسخ به تعمیق روابط بین پیونگ یانگ و مسکو برگزار خواهد شد.

نظر شما