شناسهٔ خبر: 67535185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آیین "محفل بهشتی" برگزار شد

آیین "محفل بهشتی" و تقدیر از مقام آوران دانشگاه در مرحله کشوری "بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه، دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، پیشکسوتان قرآنی دانشگاه، مقام آوران، جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی و دانشجویان و کارکنان روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه، در مرکز همایش های بین المللی امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بهشتی- آیین "محفل بهشتی" و تقدیر از مقام آوران دانشگاه در مرحله کشوری "بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه، دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، پیشکسوتان قرآنی دانشگاه، مقام آوران دانشگاه و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه، دانشجویان و کارکنان روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه، در مرکز همایش های بین المللی امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزار گردید.

دکتر زالی رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: بی تردید مهمترین عامل مصونیت سازی در دنیای امروز که با تهاجم‌های متعدد فرهنگی روبرو هستیم، تمسک به قرآن و عترت است.

آیین "محفل بهشتی" برگزار شد

وی در ادامه سخنان خود به تشریح زیبایی شناسی کلامی و آوایی بی بدیل قرآن کریم پرداخت و نکاتی را در این خصوص بیان نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: قرآن در دورانی بر پیامبر نازل شد که قوم عرب به انواع تکنیک های شعرپردازی و ادبی مسلط بود. فصاحت و بلاغت و شعر جزو افتخارات عرب محسوب می شد و در آن زمان همه افراد حتی دشمنان صدر اسلام نیز اذعان داشتند که کلامی شبیه آن نمی توان آورد و قرآن به عنوان یک معجزه الهی مطرح شد.

دکتر زالی گفت: قرآن را کتاب هدایت، ارشاد و انسان سازی عنوان کرد و یادآور شد: با واکاوی ژرف اندیشانه در آیات قرآن می توانیم بسیاری از نکاتی را که علم بشر امروزه به آن دست یافته است نظیر مراحل رشد و تکوین جنین، حرکت زمین به دور خورشید دریابیم.

ایشان درباره ویژگی های منحصر به فرد قرآن کریم یادآور شد که در حوزه پزشکی می توانیم با قرآن پژوهی به نکات برجسته ای برسیم و از این اقیانوس لایتناهی معنوی در زندگی حرفه ای و اجتماعی و فردی بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اهمیت و عظمت روز مباهله اظهار داشت: مباهله روز تعیین برهان صادقی است که خداوند در آیات مقدس قرآن کریم بدان دستور داده است . در این روز حقانیت پنج تن آل عبا بر همگان آشکار و سرا پرده های نیروی الهی و قدرت نبوی برافراشته شد و افراد را بر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مباهله مایه مباهات مسلمین و داستان عظمت دینی است که در قلب های مسلمانان به بار نشست و مطابق فرمایش حضرت امام رضا(ع) این روز، مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت(ع) پیشی نگرفته است.

پس از آن دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم با تبریک به برگزیدگان دانشگاهی و کشوری این جشنواره؛ حضور اساتید، اعضای هیات عملی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در این رویداد ویژه فرهنگی را به فال نیک گرفت و به ارایه گزارشی از شرکت و پیشرفت مقام آوری جشنواره قرآن و عترت پرداخت.

آیین "محفل بهشتی" برگزار شد

معاون دانشجویی و فرهنگی خاطرنشان کرد: ۲۱۲ نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی به مرحله کشوری راه یافته و ۲۴ نفر موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره به نسبت دوره های قبل شاهد افزایش قابل توجه مشارکت اساتید، کارکنان و دانشجویان در بخش های مختلف این جشنواره بودیم. همچنین ۹ نفر از شرکت کنندگان توانستند به مرحله ملی راه یابند که برای آنها نیز به عنوان نمایندگان دانشگاه آرزوی موفقیت می نماییم.

ایشان کسب این توفیق را مرهون مرکز قرآن و عترت دانشگاه و رابطین قرآنی در دانشکده ها، خوابگاههای دانشجویی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دانشگاه دانسته و با تقدیر از آنان ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه ریزی ها شاهد توفیقات بیشتر دانشگاه در سال های آتی باشیم.

وی با تاکید بر این که قرآن باید سرلوحه تمامی کارهای ما باشد گفت: در کنار علم و دانش همواره باید به تدبر در قرآن بپردازیم و سعی کنیم با رهنمودهای قرآنی زندگی پرباری در عرصه های مختلف زندگی فردی، خانوادگی و حرفه ای داشته باشیم.

پس از آن اساتید برجسته و اعضای فرهنگستان قرآنی همچون دکتر سیم فروش، دکتر رضیی، استاد موسوی بلده و ولیزاده به جایگاه دعوت و مقام آوران دانشگاه مانند رها مرسلی، متین حق شناس، حسین حسین مردی و حمیده السادات در حضور آنان به تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید پرداختند.

آیین "محفل بهشتی" برگزار شد

در این محفل خانم افسانه شریعت حافظ کل قرآن و مادر دو حافظ قرآن ازکارکنان بیمارستان لقمان به عنوان خانواده قرآنی دانشکده معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.

آیین "محفل بهشتی" برگزار شد

در ادامه استاد چیت چیان به ایراد سخنرانی با موضوع تاثیر قرآن بر آرامش خانواده و سبک زندگی پرداخته و اذعان داشت: تدبر در آیات، قفل قلب را باز می‌کند. به این معنا که کسی در قرآن کریم تدبر نکند، قفل قلب او گشوده نمی‌شود. به واسطه تدبر است که برکت قرآن وارد زندگی انسان می‌شود.

این مراسم با ویژه برنامه هایی مانند شعرخوانی دکتر نعمت خراسانی، تقدیر از خانواده قرآنی، اجرای گروه عقیله، مولودی خوانی خلخالی، تقدیر از فعالان قرآنی دارای ۳ فرزند و کمک هزینه سفر به مشهد و کربلا ادامه پیدا کرد.

در پایان رئیس دانشگاه به همراه معاون دانشجویی و فرهنگی و اساتید پیشکسوت قرآنی از نفرات برتر بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت با اعطای لوح تقدیر و هدیه، به رسم یادبود تقدیر نمودند.

همچنین قرعه کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و کربلای معلی به صورت آنلاین انجام شد.

لازم به ذکر است در حاشیه مراسم غرفه های متعددی مانند ثبت نام حفظ موضوعی و ترتیل قرآن، حجاب و عفاف، آتلیه عکاسی، غرفه حمایت از جوانی جمعیت و غرفه کودکان برپا و مورد استقبال شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.

نظر شما