شناسهٔ خبر: 67535180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر: ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر امسال غرس می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از غرس حداقل ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان جنگلی چیتگر خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده تا پایان امسال این مهم محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی پیرهادی روز شنبه افزود: این جایگزینی بتدریج و در زمان مناسب انجام می‌شود.

وی درباره جایگزینی درختان بوستان جنگلی چیتگر نیز تاکید کرد: نوع درختان متناسب با شرایط بوستان جایگزین خواهد شد.

عضو شورای شهر: ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر امسال غرس می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در روزهای گذشته اعلام کرده بود: استفاده از درختان کم‌آب‌بر، سازگار و بومی و مقاوم در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها، کاشت درختانی از قبیل زبان گنجشک، ارغوان، کاج سیاه، داغداغان و ... از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام خواهد شد.

محمدحسن فصیح هم گفته بود: چهار هزار و ۷۰۰ اصله درخت در این بوستان چکش خورده و طرح جایگزینی آنها پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرایی خواهد شد. همچنین در هفته‌های گذشته با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران تعداد هزار اصله درخت در فاز غربی بوستان چیتگر کاشته شده و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده تعداد ۴ هزار اصله دیگر نیز غرس می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش تر ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ۲۴۱ جلسه شورای شهر گفته بود که از هشت هزار و ۸۰۰ اصله درختی که سال گذشته دچار خشکی شده و یا آفت زده بود، ۸۰۰ اصله توسط پیمانکار منابع طبیعی جمع‌آوری و مابقی در انی بوستان بلاتکلیف رها شده‌اند.

وی با اشاره به آفت درختاین این بوستان ابراز نگرانی کرده بود که آفت به سایر درختان نیز سرایت کند.

به گفته وی؛ ۱۰ سال است که این وضعیت برای درختان در بوستان چیتگر بوجود آمده است.

عضو شورای شهر: ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر امسال غرس می‌شودعضو شورای شهر: ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر امسال غرس می‌شود

بوستان جنگلی چیتگر، یکی از پارک های قدیمی تهران است که در منطقه ۲۲ غرب پایتخت در مسیر آزاد راه کرج واقع شده است و حدود ۸۷۴ هکتار وسعت دارد.

این بوستان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است که بخش شرقی ۲۵۳ هکتار و بخش غربی ۶۵۸ هتکار وسعت دارد.

نظر شما