شناسهٔ خبر: 67535110 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

قرائت میثاق نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته دانشگاههای علوم پزشکی در حرم مطهر رضوی

 مراسم دانش‌آموختگی ۱۷۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، این مراسم با حضور ۵۰۰ دانش‌آموخته دختر و ۱۲۰۰ دانش‌آموخته پسر از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محمد حسین نیکنام مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دکتر علی تقوی پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد.
دانش‌آموختگان دختر قبل از شروع مراسم از خیابان آیت‌الله واعظ طبسی و دانش‌آموختگان پسر از سمت خیابان نواب صفوی، بخشی از مسیر را پیاده به سمت حرم مطهر رضوی همراه با مناجات خوانی خادمان، طی کردند.
در این مراسم اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سرود ملی ایران توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم، مدیحه‌سرایی و قرائت میثاق نامه پزشکی و شعرخوانی شاعر آیینی، رضا رحیمی عنبران صورت گرفت.
حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام، از جمله برنامه‌های ثابت این مراسم است که هر ساله با حضور دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.
این مراسم فرصتی مغتنم برای دانش‌آموختگان است تا ضمن آشنایی با سیره و معارف رضوی، آمادگی خود را برای ورود به عرصه خدمت به جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند.

نظر شما