شناسهٔ خبر: 67534384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رسول جعفریان: رفتارهای ناجوادنمردانه اصولگرایان تندرو در حق ظریف، روحانی و زنگنه، نقش مهمی در واکنش هایی داشت که در دوره انتخابات پدید آمد / البته که مردم حرف یک طرف را صادقانه تر دیدند

رسول جعفریان در توییتی نوشت: رفتارهای ناجوادنمردانه پاره ای از کارگزاران وابسته به اصولگرایان تندرو در حق ظریف و روحانی و زنگنه، نقش مهمی در واکنش هایی داشت که در دوره انتخابات پدید آمد. البته که مردم حرف یک طرف را صادقانه تر دیدند. فشار بیش از حد، آن هم بی دلیل، روی افراد باشد یا گروهها، پیامدهای بدی دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسول جعفریانبه پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به گزارش «انتخاب»، جعفریان در توییتی نوشت: رفتارهای ناجوادنمردانه پاره ای از کارگزاران وابسته به اصولگرایان تندرو در حق ظریف و روحانی و زنگنه، نقش مهمی در واکنش هایی داشت که در دوره انتخابات پدید آمد. البته که مردم حرف یک طرف را صادقانه تر دیدند. فشار بیش از حد، آن هم بی دلیل، روی افراد باشد یا گروهها، پیامدهای بدی دارد.

به گزارش «انتخاب»، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم روز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. بر اساس اعلام ستاد انتخابات، مجموع آرای داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی بود که مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای و سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای شدند. تعداد آرای باطله نیز ۶۰۷۵۷۵ رای بود.

به این ترتیب مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۷ درصد آرای شرکت کنندگان، رییس جمهور ایران شد. سعید جلیلی رقیب او ۴۴.۳ درصد آرا را به دست آورد و ۲ درصد آرا نیز باطله بود.

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات نیز ۴۹.۶ درصد بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما